تکریم از بزرگان حوزه وظیفه اجتناب ناپذیر مسئولان است.

۱۱ شهریور – ۰۵:۰۳:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آیت‌الله حسینی بوشهری:

بزرگنمایی:  

مدیر حوزه های علمیه گفت: بزرگداشت، شخصیت های بزرگ همچون فقیه آگاه می باشد. آیت‌الله العظمی گلپایگانی، کاری بزرگ و مسئولیت سترگ و جز وظایف اجتناب ناپذیر و قطعی همه مسئولین می باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت‌الله حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره فقیه آگاه آیت‌الله العظمی گلپایگانی ضمن تقدیر از دست اندرکاران این کنگره اظهارداشت: گرامیداشت و بزرگداشت، شخصیت های بزرگ همچون فقیه آگاه آیت الله العظمی گلپایگانی، کاری بس بزرگ و مسئولیتی سترگ و از وظایف اجتناب ناپذیر و قطعی همه مسئولین می‌باشد.
وی افزود: کسانی که با کارهای فرهنگی آشنایی داشته باشند می دانند که اهمیت پرداختن به زندگی علمی  و اجتماعی عالمان دینی همچون مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی خدمت بزرگی به جهان اسلام است.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: برکات علمی و اجتماعی علما بعد از فوتشان کمتر مورد استفاده و توجه قرار می گیرند در حالی که با بزرگداشت و گرامیداشت شخصیت های بزرگ، کار های جاودانه و چهره های ماندگار تاریخی را برجای خواهد ماند.
امام جمعه قم با بیان این‌که زندگی مرحوم حضرت آیت‌الله گلپایگانی تبلیغ دین بود اظهارداشت: رفت و آمد ایشان به حرم حضرت معصومه (س) و کل  زندگی این عالم فقید تبلیغ دین بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ستادکنگره بزرگداشت فقیه آگاه بیان داشت: نگاه کلی به مجموعه زندگی حضرت آیت‌الله گلپایگانی یک نگاه  ژرف و جامعی بوده است که در این میان می‌توان با پرداختن سیره های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی ایشان در قالب کتاب هایی برای جوانان ترسیم کرد.
وی تصریح کرد: نسل جوان با چهره های بزرگ حوزوی آشنایی کمتری دارند که در این میان، بزرگداشت و کنگره های می تواند آثار و برکات زیادی را برای شناساندن چهره های اخلاقی و عرفانی ؛ سیاسی و اجتماعی بزرگان دینی را برای نسل جوان فراهم کند.
امام جمعه قم همه آثار حضرت آیت‌الله گلپایکانی را برای نسل جوان طلاب مفید دانست و بیان داشت: با توجه به گسترد گی آثار این فقیه آگاه ، تک تک آثار علمی ایشان برای طلاب مفید و اثر گذار است.
مدیر حوزه های علمیه  در بخش دیگری از سخنان خود ارادت این فقیه الهی را به اهل بیت و بخصوص امام حسین (ع) ستود و اظهارداشت: مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی در طول زندگی پر خیر برکتشان همواره ارادت به خاندان اهل بیت (ع) داشتند حتی تا اواخر عمر شریفشان شخصا بالای منبر می رفتند و در ظهر عاشورا روضه سیدالشهدا را می خواندند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۷۰۳۱۷۹۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.