تکمیل پورتال جامع قرآنی و مساجد کشور/ تامین میزبانی ۲۰۰ پایگاه اینترنتی برتر

۳ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهمنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه در راستای افزایش استفاده از زیرساختهای فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ و فراهم کردن بستر همگرایی، تعامل موثر و مشارکت هم افزای طرفین در اجرای سیاستهای کلان نظام در حوزه فرهنگ و فناوری اطلاعات و خدمتگذاری به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، منعقد شد.

همکاری مشترک در زمینه توسعه فرهنگ فناوری اطلاعات و بهره برداری مناسب از رسانه های دیجیتال و افزایش تعامل برای گسترش زیرساختهای فنی و بسترهای فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر با اجرای پروژه های مختلف از قبیل همکاری در اجرا و توسعه فعالیتهای شبکه ملی فرهنگ، توسعه فعالیتهای قرآنی در فضای دیجیتال، همکاری و مشارکت در ساخت بازیهای رایانه ای، احداث آزمایشگاه چند رسانه ای و برگزاری نمایشگاه تخصصی ارتباطات از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

مدت زمان تفاهم نامه از زمان امضا به مدت سه سال بوده و طرفین متعهد به همکاری در توسعه و اجرای شبکه زیرساخت ارتباطی و فیبرنوری برای فعالیت شبکه ملی فرهنگ شدند. درهمین حال براساس این تفاهمنامه مقرر شد طرفین دربارهٔ معرفی مراکز بازی و سرگرمی دیجیتال (گیم نت ها) مورد تائید مرکز رسانه های دیجیتال به سازمان فناوری اطلاعات برای استفاده از خدمات مخابرات از قبیل اینترنت و اینترانت با تسهیلات ویژه همکاری کنند.

طرفین دربارهٔ همکاری برای تامین اعتبار و زیرساخت فنی لازم برای بازیهای رایانه ای برخط معرفی شده از طرف مرکز رسانه های دیجیتال و مشارکت در ساخت بازی های رایانه ای توافق کردند و مقرر شد بازیهای رایانه ای مورد تائید این مرکز به سازمان فناوری اطلاعات برای همکاری معرفی شود.

همچنین مقرر شد طرفین در خصوص ساخت آزمایشگاه چند رسانه ای برای استفاده فعالان حوزه رسانه های دیجیتال همکاری کنند و همکاری در زمینه فعالیتهای فرهنگ سازی استفاده از رسانه های دیجیتال در قالب تولید و پخش تیزرهای فرهنگی، تولید و انتشار یافتن کتابچه‌های آموزشی فضای مجازی با دسته بندی مخاطبان مختلف از دیگر مفاد این توافقنامه است.

حمایت از معاونت قرآن و عترت برای تکمیل پورتال جامع قرآنی کشور و پورتال جامع مساجد و برنامه ریزی و برگزاری یک نمایشگاه بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که در برگیرنده فعالیتهای دو طرف باشد، در هفته ارتباطات -اردیبهشت سال ۹۲ از دیگر محورهای این تفاهمنامه همکاری است.

براساس این تفاهمنامه دو طرف دربارهٔ تامین امکانات فنی مورد نیاز ۲۰۰ پایگاه اینترنتی برتر مورد تائید مرکز از جمله تامین سرور و هاستینگ و توسعه خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبیل الکترونیکی کردن خدمات وزارتخانه، شبکه فیبر نوری مراکز استان، ایجاد و تجهیز مراکز داده وزارتخانه توافق کردند.

همچنین مقرر شد موارد همکاری در کمیته مشترک بررسی و تصمیم گیری شود و کمیته ای مشترک متشکل از نمایندگان دو طرف تشکیل شود تا نسبت به دیگر سرفصلهای همکاری که در این تفاهم نامه به آنها اشاره نشده و نیز ساز و کار و نحوه انجام فعالیتهای تازه تصمیم گیری کند.

طرفین توافق کردند ظرف یک هفته پس از امضاء این تفاهمنامه نمایندگان خود را مشخص و در مورد کیفیت اجرای مفاد تفاهم نامه تصمیم گیری کنند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.