تکمیل گزارش تحقیقات دولت آمریکا دربارهٔ اتفاق بنغازی لیبی

۲۸م آذر ،

mail2-9.jpg

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: تحقیقات مستقل دربارهٔ اتفاق حمله ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی به پایان رسیده و طی چند روز آینده یافته‌های آن به کنگره گزارش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است امروز (سه شنبه) گزارش محرمانه این تحقیقات که توسط کمیته بازبینی انجام شده به کنگره آمریکا فرستاده شود و یک روز بعد از آن دو عضو بلند پایه این کمیته در یک جلسه غیر علنی در مقابل کمیته‌های امور خارجی مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت خواهند پرداخت.

این کمیته به منظور بررسی حمله ۱۱ سپتامبر سال جاری در شهر بنغازی لیبی که مرگ چهار دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر آمریکا را به دنبال داشت، تشکیل شد.

انتظار می‌رود یک نسخه غیر محرمانه این گزارش پس از آنکه توماس پیکرینگ و مایک مولن دو عضو بلند پایه این کمیته روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره حضور پیدا کرده و شهادت دادند برای مردم منتشر شود.

به گفته ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سپس روز پنج شنبه کمیته‌های روابط خارجی مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا جلسه علنی برای استماع شهادت‌های ویلیام برنز و توماس نایدز، دو معاون اصلی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه خواهند داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: کلینتون در حالی که بستری است گزارش تحقیقات کمیته بازبینی را دریافت کرده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کمیته بازبینی کار خود را به اتمام رسانده است. گزارش این کمیته تحویل وزیر امور خارجه داده شده و وی اکنون آن را در اختیار دارد.

قرار بود براساس اعلام قبلی کلینتون روز ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) در کنگره آمریکا دربارهٔ نتایج این گزارش‌ها شهادت دهد اما در حال حاضر به خاطر کسالت کلینتون به پیشنهاد پزشک باید این هفته را در خانه بماند و به همین سبب نایدز و برنز، معاونان اصلی و به جای او در جلسه استماع روز پنج شنبه شهادت خواهند داد.

هیلاری کلینتون به دنبال حمله ۱۱ سپتامبر شهر بنغازی این کمیته را تشکیل داد تا به بررسی اقدامات امنیتی قبل از این حمله و همین طور در جریان وقوع آن بپردازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.