تکنولو‍ژی جنگ ستارگان پا به دنیای واقعی میگذارد +عکس

یک دوچرخه شناور که شبیه به خودروی اپیزود “بازگشت جدی” از سری فیلمهای جنگ ستارگان است توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شد و دنیای علمی-تخیلی را با زندگی پیوند زد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، شرکت آئروفکس که پایگاه آن در کالیفرنیا است ، یک خودروی هوایی که به جای چرخ دو روتور داکتد دارد  طراحی کرده است.  این خودرو از طرحی الهام گرفته است که در دهه شصت به دلیل مشکلات پایداری و چپ شدن کنار گذاشته شده بود.
 
“شرکت آئروفکس توانست با اختراع یک سیستم مکانیکی که بوسیله دو پدال با زانو کنترل میشود ، بر مشکل پایداری فائق آید. این سیستم به خودرو اجازه میدهد تا به حرکات خم شدن و حس تعادل طبیعی انسان واکنش نشان دهد .
 
به گفته مارک دوروچ ،‌بنیانگذار و مهندس آئوروفکس ،‌ ” این خودرو را به منزله پایین کشیدن دروازه های پرواز در نظر بگیرید ، که دامنه پرواز را تا حد دوچرخه های کوهستان (ATV) پایین آورده است.
 
پرواز با دوچرخه شناور نیازی به آموزشهای خاص ندارد ،‌و میتواند تبدیل به ابزاری سودمند در زمینه های کشاورزی ،‌کنترل مرزی ،‌و عملیات های جستجو و نجات شود .
 
شرکت آئروفکس فعلا قصد ندارد نسخه قابل فروش دوچرخه شناور را به بازار ارائه دهد و به جای آن میخواهد از این وسیله به عنوان سکویی آزمایشی برای گسترش هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.