تکنیک‌های موثر برای مقابله با آلرژی‌های زمستانی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

62-57.jpg

ماه‌های سرد زمستان ممکن است برای اشخاصی که به گرد و غبار و هاگ کپک‌ها حساسیت دارند، سخت و طاقت‌فرسا باشد اما این اشخاص با رعایت چند پیشنهاد می‌توانند این فصل از سال را راحت‌تر سپری نمایند.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی هلت می آپ، متخصصان مرکز آلرژی دپارتمان جراحی سر و گردن در بیمارستان نیویورک و مرکز پیزشکی وییل کورنل و کارشناسان آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان «پرس بای تریان» نیویورک و بیمارستان اطفال «مورگان» استانلی در یک مقاله تازه چند تکنیک را برای مقابله با آلرژی‌های زمستانی ارائه نموده‌اند که به قرار زیر است:

– هنگام دوش گرفتن یا طبخ غذا برای خارج نمودن رطوبت و لبه‌های اضافی حتما هواکش را روشن نمایید.

– برای کاهش گرد و غبار و ذرات آلرژی‌زا حتما فرش‌ها را با جاروبرقی تمیز نمایید.

– برای کاهش تماس با ویروس‌های معمول زمستانی دست‌های خود را پس از لمس نمودن حیوانات خانگی حتما بشویید و از لمس نمودن صورت خود با دست‌ها حتی‌المقدور اجتناب نمایید.

– برای کشتن هاگ‌های آلرژی‌زا، همه ملافه‌ها و لباس‌های زیر و لباس خواب خود را در آب داغ بشویید.

– اتاق خواب محلی است که معمولا بیشترین وقت را در طول یک شبانه‌روز در آن می‌گذرانید به همین سبب پیشنهاد می‌شود که این محل را تا حد امکان از ذرات آلرژی‌زا پاک نمایید. برای این منظور بهتر است از نگه‌داری گیاهان، حیوانات خانگی و حتی قالی و فرش و قالیچه در این اتاق اجتناب نمایید و روی پتوها و لباس‌ها را ملافه بکشید تا محلی برای تجمع ذرات، غبار و هاگ‌ها وجود نداشته باشد.

– تا حد امکان گرد و غبار روی لوازم تزئینی منزل را سریع به سریع تمیز نمایید.

– از فیلترهای موثر تهیه هوا برای کاهش ذرات آلرژی‌زا در فضای منزل استفاده نمایید.

– با استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا رطوبت‌زدا متناسب با هوای محل زندگی خود سطح رطوبت داخل منزل را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد حفظ نمایید تا از رشد هاگ‌ها و کپک‌ها جلوگیری شود.

– برای جلوگیری از آلوده شدن آب و فیلترهای دستگاه مرطوب نماینده و کپک‌ و باکتری‌ حتما طبق دستورالعمل کارخانه تولیدکننده،‌ آنها را به موقع تعویض نمایید.

– در بعضی نواحی در داخل و فضای خارج منزل جاهای مطلوبی برای تجمع هاگ‌ها و کپک‌ها وجود دارند. هر ماه این مناطق را کنترل نموده و در صورت ملاحظه ذرات آلرژی‌زا، آنها را پاکسازی نمایید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.