تکه های کوچک غذا، بیشتر سیرتان می کنند

وقتی تکه های غذا کوچک باشد، با خوردن مقدار کمتری از آن احساس سیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، وقتی غذا در تکه ها و بخش های کوچکتر سرو می شود، کندتر خورده شده و در نتیجه زودتر حس سیری را ایجاد می کند؛ در واقع می توان این روش را رژیم غذا راکوچک کن نامید.
 طی تحقیقی که روی دانش آموزان و موش های آزمایشگاهی انجام گرفت مشخص شد که بریدن غذا به قطعات کوچک می تواند برای افرادی که می خواهند غذای خود را کنترل و در عین حال مواد مغذی آن را بدون کاهش حجم آن را حفظ کنند، مفید باشد.
 در این آزمایش روی موش ها پس از هر بار دویدن در مازف به موش ها ۲۰ تکه بزرگ از غذا داده شد و پس از چندی به آنها ۳۰ تکه کوچکتر که وزنی معادل قبل داشت دادند.پس از چند بار تکرار آزمایش، موش ها تمایل داشتند مسیری را که به ۳۰ تکه کوچکتر ختم می شد را انتخاب کنند چراکه مقدار آن را بیشتر تصور می کردند.

 در خصوص دانش آموزان نیز که به ۲ گروه تقسیم شده بودند، به یک گروه یک تکه بزرگ از غذا و به گروه دیگر مقداری کمتر از همان غذا که به ۴ قسمت تقسیم شده بود داده شد.پس از ۲۰ دقیقه که زمان لازم برای احساس سیری است، به همه دانش آموزان یک وعده غذایی دیگر داده شد.نتیجه این بود که افرادی که تکه های کوچک و کمتر غذا را خورده بودند نتوانستند مقدار زیادی از این غذا را به دلیل سیر بودن بخورند.
 دانشمندان معتقدند تکه کردن غذا به بخش های کوچکتر احساس سیری را زودتر ایجاد می کند چراکه مقدار آن بیشتر به نظر می رسد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.