تکولوا: ایران موفقیت‌های قایقرانی‌اش را مدیون دنیامالی است/قلمسیاه استعفا داده و جانشینش هم مشخص شده

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا می‌گوید عامل موفقیت‌های قایقرانی ایران، احمد دنیامالی است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین؛ تاتیانا ماما تکولوا نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین و ایران ورزشی در مورد وضعیت قایقرانی ایران گفت: «من سال ۲۰۱۱ در ایران بودم. فدراسیون قایقرانی ایران یکی از قدرتمندترین‌ها در سطح آسیاست. قایقران‌های ایران هم از قدرتمندترین‌ها در سطح آسیا می باشند. وضعیت ورزشکارها در ایران بسیار خوب است و آن‌ها بسیار خوب خودشان را آماده کرده‌اند. اخیرا مسابقات قایقرانی آسیا در سمرقند برگزار شده که ایران یکی از بهترین تیم‌ها بود و در شرایط خوبی قرار داشت.» او ادامه داد: «فکر می‌کنم قایق‌ها و پاروهایی که ایرانی‌ها استفاده می‌کنند ساخته خود ایرانی‌هاست که این بسیار خوب است. ما برای ورزشکارانمان ۳۰۰ عدد قایق و پارو از ایران خریده‌ایم.»
او در پاسخ به این سوال که احمد دنیامالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی ایران چه نقشی در پیشرفت این رشته داشته گفت: «هر موفقیتی که ایران در رشته قایقرانی به دست آورده از دوران دنیامالی است و ایران این موفقیت‌ها را مدیون اوست. عامل موفقیت‌ها و نتایجی که شما کسب کرده‌اید، دنیامالی است و اوست که با مدیریت خوبش این کار را کرده.»
اخیرا ابهام‌هایی در مورد حضور علی قلمسیاه در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مطرح شده. او در حالی به عنوان نماینده دبیران کل ایرانی کنفدراسیون‌های آسیا حق حضور در مجمع را دارد که مدتی است از سمت خود استعفا کرده و دیگر دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیا نیست. با این حساب تنها دبیرکل ایرانی کنفدراسیون‌های ورزشی آسیا علی مرادی است و او باید جایگزین قلمسیاه در این مجمع شود. ماما تکولوا در مورد اینکه چرا علی قلمسیاه اخیرا از دبیرکلی کنفدراسیون قایقرانی آسیا استعفا کرده است گفت: «من با قلمسیاه رابطه خوبی دارم اما سبب اینکه چرا استعفا کرد را نگفته. با این حال آقای لو از کشور هنگ‌کنگ جایگزین قلمسیاه شده است. او در کنگره قایقرانی آسیا طی یک نامه اعلام کرد که به سبب بیماری قصد استعفا دارد و کنفدراسیون آسیا هم با این استعفا موافقت کرد. پس از آن آقای لو جایگزین ایشان شد.»
او در پاسخ به این سوال که ایران می‌تواند در آینده کرسی‌های دیگری در فدراسیون آسیایی و جهانی قایقرانی داشته باشد گفت: «در حال حاضر ایران دو نماینده در سطح بین المللی دارد. احمد دنیامالی نمانده فدراسیون آسیا در فدراسیون جهانی است و آقای تیمورتاش هم نماینده فنی آسیا در فدراسیون جهانی به حساب می‌آید. فدراسیون جهانی قایقرانی از دنیامالی به خاطر مدیریت خوب او حمایت می‌کند چراکه در آسیا هم دنیامالی را قبول دارند.»
نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا در مورد اینکه ایران در مسابقات آسیایی اینچون کره جنوبی چه مقامی کسب خواهد کرد گفت: «ایران در ۸ سال قبل در کایاک عملکرد قوی و خوبی داشته، مخصوصا رضا طالبیان در این بخش بسیار خوب کار کرده است. در مسابقات سمرقند برای اولین بار طالبیان مقام اول را از دست داد و به مقام دوم رسید که در این بخش یک ورزشکار ازبکستانی به قهرمانی رسید. در مسابقات سال ۲۰۱۰ تیم کایاک چهار نفره ازبکستان اول شد و تیم ایران در مسابقات سمرقند که دو ماه قبل برگزار شد توانست از ازبکستان پیشی بگیرد و به قهرمانی برسد. تیم‌های ایران، قزاقستان، کره، چین و ایران برای کسب مقام بهتر در مسابقات مختلف، در رقابت می باشند.» تکولوا در مورد اینکه آیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رشته قایقرانی به ایران داده خواهد شد گفت: «ما ایران را دوست داریم و در رای‌گیری که در این رابطه انجام می‌شود، حتما به ایران رای خواهیم داد.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.