تیزگوش ترین حشره جهان (+عکس)

۱۹اردیبهشت،

محققان «مرکز مهندسی صوت دانشگاه استراتکلاید» در گلاسکو واقع در انگلیس متوجه شدند که ˈشب پره بزرگ موم خوارˈ (Galleria mellonella) می تواند فرکانس های صوتی تا ۳۰۰ کیلوهرتز را بشنود که بالاترین میزان ثبت شده در بین موجودات جهان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دانشمندان نوعی حشره را شناسایی کرده اند که بالاترین میزان شنوایی را در جهان حیوانات دارد.

به نقل از یونایتدپرس، محققان «مرکز مهندسی صوت دانشگاه استراتکلاید» در گلاسکو واقع در انگلیس متوجه شدند که ˈشب پره بزرگ موم خوارˈ (Galleria mellonella) می تواند فرکانس های صوتی تا ۳۰۰ کیلوهرتز را بشنود که بالاترین میزان ثبت شده در بین موجودات جهان است.

محققان گفتند : این میزان شنوایی بسیار بیشتر از میزان شنوایی انسان ها است بطوریکه بالاترین میزان شنوایی در انسان ها حدود ۲۰ کیلو هرتز است.

آنها افزودند : شنوایی این شب پره حتی از شنوایی دلفین ها که می توانند فرکانس های حدود ۱۶۰ کیلو هرتز را بشنوند نیز بیشتر است.

محققان خاطر نشان کردند: خفاش ها صداهای فراصوت جیرجیر را منتشر می کنند و پژواک امواج صوتی منعکس شده از اجسام و دیگر موجودات مجاور را تعبیر می کنند .

به گفته آنها، پژواک یابی بقدری دقیق بوده که خفاش با هر جیرجیر خود می تواند موقعیت، اندازه، جهت و حتی ذات فیزیکی یک جسم را برای خود مشخص کند .

این محققان افزودند: اما این حس شنوایی برای خفاش ها تا ۲۱۲ کیلوهرتز ثبت شده که حدود دو سوم شنوایی شب پره است .

محققان ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند از این کشف برای درک بهتر امواج فرا صوت در هوا استفاده کنند.

منبع: ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.