تیموشنکو متهم به قتل شد

۳۰م دیماه ،

afp1-24.jpeg

دادستان کل اوکراین اعلام کرد، نخست وزیر سابق این کشور به دست داشتن در قتل یکی از قانونگذاران و تجار اوکراینی در سال ۱۹۹۶ میلادی متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ویکتور پشونکا، دادستان کل اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: ما با جمع‌آوری داده‌ها و شواهد تحقیقات پیش از برگزاری جلسه دادگاه، مشخص کردیم که یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین در حقیقت به همراه پاولو لازارنکو، نخست وزیر اسبق کشور دستور قتل “یوهن شربان”، قانونگذار موثر و تاجر اوکراینی را صادر کرده است.

پاولو لازارنکو که در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نخست وزیر اوکراین بود و به اتهام پولشویی از طریق بانک‌های آمریکا در سال ۲۰۰۶ میلادی به حبس محکوم شد.

یوهن شربان در سال ۱۹۹۶ میلادی در فرودگاه کی‌یف‌، پایتخت اوکراین به ضرب گلوله از پای در آمد. در اوایل سال ۲۰۰۲ میلادی هشت تن به اتهام این ترور دستگیر و بعدا تمامی آنها مجرم شناخته شدند.

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین که هم‌اکنون خارج از زندان شهر خارکوف تحت درمان برای کمردرد خود قرار دارد، در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام سوءاستفاده از قدرت در سال ۲۰۰۹ و انعقاد قرارداد گازی با روسیه به هفت سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.