تیم اقتصادی کابینه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، راهکار عملی بدهد

۱۹اردیبهشت،

249-3.jpg

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با اشاره به نگرانی مجلس از افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: نمایندگان خواستار ارایه راهکار عملی از تیم اقتصادی کابینه برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها می باشند.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه غیرعلنی سه‌شنبه مجلس اظهار کرد: مجلس نگران قیمت‌ها است و دولت باید توضیحات لازم را به نمایندگان ملت بدهد که سبب گرانی چیست و چه راهکاری برای آن وجود دارد و چه برنامه‌های برای پیشگیری از آن در آینده دارند.

وی اضافه کرد که ما معتقدیم وضعیت امروز و افزایش قیمت در مورد روغن و کالاهای دیگر بسیار به خارج از کشور ارتباطی ندارد، بلکه تیم اقتصادی دولت می‌تواند بهتر ازاین مدیریت و نظارت کند تا فشاری به مردم وارد نشود.

نماینده مردم سراوان در مجلس ادامه داد: ما معتقدیم باید از ظرفیت‌های داخل کشور به نحو درستی استفاده کرد تا این معضلات برای مردم پیش نیاید؛ در واقع جمع‌بندی نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان و تیم اقتصادی دولت این است که قیمت بیش از این افزایش پیدا نکند و مدیریت شود تا در روزهای پایانی دولت، فشار بسیاری به مردم وارد نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، کنترل و نظارت را راهکار مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها عنوان و تصریح کرد: بحث ارز مرجع دارو، تولید داخلی از مباحث مطرح شده از سوی تیم اقتصادی کابینه بود اما آن چه مطالبه مجلس است ارایه راهکار عملی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و همچنین پیش‌بینی بسته‌های حمایتی برای دارو و کالاها است.

وی در پایان با اشاره به تاکید مجلس بر افزایش تولید کالاهای اساسی مانند گندم خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در حالیکه ۷۵۰ تومان تعیین شده دلالان آن گندم را بیش از هزار تومان از کشاورزان می‌خرند لذا ما معتقدیم باید حمایت بیشتری از تولیدکننده انجام شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.