تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مهمان پادشاه عمان شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۸۳۷۹

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مهمان پادشاه عمان شد

برای برگزاری نشستی سه جانبه؛

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مهمان پادشاه عمان شد

خبرگزاری ممتاز: قرار است ظریف امروز با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون نشست سه جانبه‌ای داشته باشد. همچنین معاونان ظریف و کری با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

یکشنبه ۱۸ آبان – ۱۰:۰۸

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان برای گفت و گوهای سه جانبه هسته‌ای با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای و نیز انجام مذاکرات میان ایران و ۱+۵ به عمان سفر کرده است.
ظریف را در این سفر، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، پژمان رحیمیان، محمد امیری، داوود محمدنیا، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، سید محمد علی حسینی مشاور وزیر امور خارجه همراهی می‌کنند.
قرار است ظریف امروز با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون نشست سه جانبه ای داشته باشد. همچنین معاونان ظریف و کری با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
به گفته «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ، مذاکرات ایران و ۱+ ۵ نیز در روز سوم مذاکرات سه جانبه یعنی سه شنبه ( ۲۰ آبان ماه برابر با۱۱ نوامبر) در مسقط برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در نشست سه جانبه ظریف ، کری و اشتون طرفین درباره موضوعات غنی سازی و تحریم‌ها با یکدیگر بحث و گفت و گو می‌کنند.
یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز به ایرنا گفت که در نشست مسقط درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات با ۱+۵ گفت و گو و توافق می‌کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا ظریف، کری و اشتون تا قبل از دور بعدی مذاکرات ایران با ۱+۵ دیدار سه جانبه دیگری نیز خواهند داشت، اظهارداشت: این امر بستگی به مذاکرات مسقط دارد.
پیش از این ظریف، کری و اشتون در روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه با یکدیگر دیدار سه جانبه داشتند و درباره موضوعات اختلافی یعنی میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو (برداشتن) تحریم ها و مدت زمان توافق مذاکره کردند.
جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ به دلیل اختلاف نظرها در سه موضوع یاد شده نتوانستند در ۲۰ جولای (۲۹ تیر ماه) با یکدیگر به توافق جامع دست یابند و بر این اساس برای ۴ ماه دیگر، مدت زمان مذاکرات جامع هسته ای و نیز توافق اولیه ژنو را که سوم آذر ماه ۹۲ به آن دست یافتند، تمدید کردند.
بر این اساس، ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات جامع و تمدید توافق ژنو ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) است که طرفین تلاش دارند اختلافات خود را برای رسیدن به توافق جامع حل و فصل کنند.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.