تیم ملی اسکواش بانوان فردا عازم کویت خواهد شد

به گزارش ایرنا، این رقابتها با حضور هشت کشور در قالب دو گروه برگزار خواهد شد و تیم کشورمان با تیم هایی از هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبی هم گروه خواهد بود.

تیم اسکواش زنان ایران روز سه شنبه -۱۲ اردیبهشت – در نخستین مسابقه خود دراین رقابتها به مصاف تیم هنگ کنگ خواهد رفت.

در گروه دوم این رقابتها تیم های از هند ، چین ، مالزی و سری لانکا به رقابت خواهند پرداخت.

این نخستین حضور تیم اسکواش زنان در رقابتهای قهرمانی است. در تیم ایران الهام رمضانی ، آرزو موسوی زاده ، تابا تقوی و سوگل ثمودی حضور دارند و مربیگری این تیم به عهده ‘مقدس اشرف’ از پاکستان است.

‘الهام شیرزاد ‘ نایب رییس فدراسیون اسکواش در گفت و گو با ایرنا، از وضعیت بازیکنان تیم اسکواش اظهار رضایت کرد و گفت: تمرینات این تیم به شکل منسجم و پیوسته پیگیری شد و اگر چه این اسکواش بازان از نظر فنی و آمادگی جسمانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند اما ما از آنان انتظار کسب مقام نداریم .

وی توضیح داد: این بازیکنان تا کنون در میادین رسمی تا این سطح حضور نداشته اند و بنابراین با تجربه میدانی کم نمی توانیم انتظار زیادی از آنان داشته باشیم اما با توجه به اینکه در عرصه ورزش توانایی و خودباوری اهمیت بسزایی دارد امیدواریم بازیکنان ما نتیجه خوبی کسب کنند.

وی هدف از اعزام این تیم به رقابتهای قهرمانی آسیا در کویت را آشنایی بازیکنان با میادین بین المللی و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در اسکواش بازان زن عنوان کرد و گفت: زنان ایرانی از پتانسیل بالایی در رشته های مختلف ورزشی برخوردارند و در سالهای اخیر ثابت کرده اند که سرمایه گذاری درست و به موقع برای آنان بی نتیجه نمی ماند و می توانند بارها در عرصه های مختلف ورزشی برای کشور مدال آوری و افتخار آفرینی کنند.

شیرزاد اضافه کرد: امروز بازیکنان تیم ملی آخرین تمرین خود را در قالب یک بازی سبک پایان می دهند و تا اعزام تمرینی نخواهند داشت و امیدوارم بتوانند بازیهای خوب و قدرتمندانه ای را مقابل حریفان خود به نمایش بگذارند.

وی میانگین سنی بازیکنان تیم ملی اسکواش زنان را ۲۲ سال عنوان کرد و گفت: اگر چه تیم بزرگسالان ما به این رقابتها اعزام می شود اما از ترکیب جوانی برخوردار است و حضور در این رقابتها می تواند تجربه خوبی برای همه این نفرات باشد.

تیم ملی اسکواش زنان ایران ۱۷ اردیبهشت ماه کویت را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

۱۸۲۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۷۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.