تیم ملی فوتبال ایران ، استانبول را به قصد تاشکند ترک کرد

به گزارش ایرنا ، ملی پوشان فوتبال ایران در راستای آماده سازی خود برای دیدار با تیم ازبکستان در مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره آسیا از روز دوشنبه هفته گذشته اردوی خود را در کمپ بشیکتاش استانبول دایر کرده بودند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مدت یازده روز حضور خود در این کمپ زیر نظر ‘ کارلوس کی روش ‘ سرمربی پرتغالی تیم ملی و دستیارانش به تمرین پرداختند و در یک دیدار دوستانه مقابل تیم آلبانی نیز به میدان رفتند که این دیدار را تیم آلبانی یک بر صفر از آن خود کرد.

افزون بر آن در طول برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در استانبول ، ‘ محمد عباسی ‘ وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه ‘ حمید سجادی ‘ معاون ورزشی این وزارتخانه ، ‘ علی کفاشیان ‘ رییس و ‘ مهدی نبی ‘ دبیر فدراسیون فوتبال ، ‘ علی فتح الله زاده ‘ ، ‘ محمد رویانیان ‘ و ‘ محمد رحیمی ‘ مدیران عامل باشگاه های استقلال ، پرسپولیس و سپاهان ، ‘ بهمن حسین پور ‘ سفیر ایران درترکیه و ‘ محمود حیدری ‘ سرکنسول کشورمان در استانبول با حضور در کمپ بشیکتاش ضمن دیدار با ملی پوشان فوتبال و کادر فنی این تیم ، حمایت خود و تمامی باشگاه های ایران از آنان را اعلام کرد.

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در روزهای آغازین اردو ، تمرینات را با محسن فروزان ، احسان حاج صفی، محمد ابراهیمی، شهاب گردان، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده ، قاسم دهنوی، کریم انصاری فرد، جواد نکونام ، پژمان نوری و هادی عقیلی آغاز کرد و پس از آن علیرضا حقیقی و امید نظری بازیکن ایرانی که در فوتبال سوئد بازی می کند و برای نخستین به اردوی تیم ملی دعوت شد ، به این جمع اضافه شدند.

با انجام دیدارهای تیم های پرسپولیس ، استقلال و سپاهان در رقابتهای فوتبال باشگاه های برتر آسیا یازده بازیکن این سه تیم به نام های سید مهدی رحمتی ، خسرو حیدری ، پژمان منتظری ، مجتبی جباری ، آندرانیک تیموریان ، فریدون زندی ، سید جلال حسینی ، مازیار زارع ،علی کریمی ، مهراد پولادی و غلامرضا رضایی به جمع دیگر ملی پوشان فوتبال ایران اضافه شدند و تمرینات این تیم حالت جدی تری به خود گرفت.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان دیدار دوستانه کشورمان مقابل آلبانی فریدون زندی بازیکن تیم استقلال را خط زد و اشکان دژاگه را به اردو فراخواند.

این بازیکن ایرانی الاصل که در باشگاه وولسفبورگ آلمان بازی می کند در مدتی که در اردوی تیم ملی حضور داشت تمرینات اختصاصی و معاینات پزشکی خود را زیر نظر کادر پزشکی انجام داد تا بتواند در دیدار مقابل تیم ازبکستان به میدان برود.

‘ محمدرضا خلعتبری’ بازیکن ایرانی تیم الوصل امارات عربی متحده که از حضور در اردوی تیم ملی در کمپ بشیکتاش به دلیل مخالفات مسوولان این باشگاه بازماند ، امروز خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کرد تا همراه این تیم عازم تاشکند شود.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل روز چهاردهم خرداد ماه در تاشکند به مصاف تیم ازبکستان می رود و یک هفته بعد در تهران پذیرای تیم قطر است.

کمپ اختصاصی باشگاه بشیکتاش ترکیه درحومه شهر استانبول که ملی پوشان فوتبال کشورمان در آن اردو زدند ، در یک منطقه وسیع جنگلی با آب و هوای معتدل قرار دارد.

کمپ بشیکتاش درسال ۲۰۰۲ میلادی (حدود ۱۰ سال پیش) افتتاح شد، این کمپ در منطقه ‘ عمرانیه’ در بخش آسیایی شهر استانبول و در مسیر جاده شهر ساحلی ‘شیله’ در سواحل دریای سیاه قرار دارد.

باشگاه بشیکتاش، این منطقه جنگلی به وسعت ۱۴۵هکتار را به مدت ۴۹ سال از وزارت جنگل داری ترکیه در سال ۲۰۰۰ میلادی اجاره و تاسیسات ورزشی خود را در این محل دایر کرد.

کمپ اختصاصی بشیکتاش شامل ۳۱ اتاق، سالن‌ های مجهز بدنسازی، استخر و سونا، ۴ اتاق فیزیوتراپی و سایر امکانات است.

این کمپ ۴ زمین چمن با نورافکن دارد و با استاندارهای جهانی هماهنگ است.

تیم سیاه و سپیدپوش بشیکتاش در کنار تیم های گالاتاسرای و فنرباغچه از جمله سه تیم معروف و ریشه دار ترکیه است که در سال ۱۹۰۳میلادی با نماد عقاب سیاه در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ترکیه خودنمایی می کند.

خاورم** ۲۳۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۹۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.