تیم ملی منتظر جشن ۱۰۰ هزار نفری در آخرین میزبانی

۱۹خردادماه،

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف لبنان می رود که تنها به سه امتیاز فکر می کند و به دنبال زدن گلهای بیشتر برای هموار کردن راه صعودش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی برزیل روز سه شنبه ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی میزبان لبنان خواهد بود.

تیم ملی ایران که بعد از پیروزی برابر قطر با روحیه ای مضاعف به مصاف لبنان می رود، یکبار اسیر غرور شد و از لبنان شکست خورد و قطعا اینبار از تجربه درس خواهد گرفت و مانع از تکرار آن اتفاق می گردد.

تیم ملی لبنان در این دیدار هفت بازیکن اصلی اش را به دلایل مصدومیت و محرومیت در اختیار نخواهد داشت و البته این امر نباید سبب تلقی پیروزی قطعی ایران شود، هرچند که این مسئله می تواند علاقمندان به تیم ملی ایران را امیدوارتر کند.

لبنان که شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد، احتمالاً رو به بازی منطقی و حیثیتی خواهد آورد و از سویی دیگر ملی پوشان کشورمان که تنها به سه امتیاز بازی نیاز دارند، تلاش خواهند کرد تا با پیروزی پر گل، شانس صعودشان را بیشتر کنند و از سویی دیگر با روحیه ای بالاتر و قوایی منسجم تر به مصاف کره جنوبی بروند.

تیم ملی ایران در این دیدار تلاش خواهد کرد تا در همان اوایل بازی به گل اول برسد تا با از هم پاشیدن شیرازه تیم لبنان، فرصت گلزنی بیشتری داشته باشد. در تیم ایران مسعود شجاعی مصدوم است و البته به این دیدار می رسد و ایران با تمام قوا به مصاف لبنان خواهد رفت.

از مسائل مرتبط با این بازی، می توان به دیدار کره و ازبکستان در سئول اشاره کرد که نتیجه ی آن دیدار در شانس صعود تیم ملی ایران می تواند موثر باشد. دیدار کره و ازبکستان در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران و در روز سه شنبه برگزار خواهد شد و دانستن نتیجه ی آن دیدار به طور قطع در تعیین استراتژی مربیان تیم ملی موثر خواهد بود.

در دیدارهای رودر روی تیم ملی ایران برابر لبنان، کفه آمار به سود ایران سنگینی می کند و حکم به برتری تیم ملی کشورمان می دهد. ایران در ۹ رویارویی با لبنان، تنها یک بار شکست خورده و شش بار پیروز شده است و تنها دو بار دو تیم به تساوی رضایت داده اند.

هرچند این آمار خیره کننده نباید سبب ایجاد غرور شود اما می توان از آن به عنوان شاخصه ای برای بالا بردن روحیه بازیکنان تیم ملی و هواداران فوتبال ایران نام برد.

از دیگر نقاط قابل اتکای ایران برای این دیدار، مصاف دو تیم در مقدماتی جام ملت های آسیا است که تیم ملی کشورمان در بهمن ماه سال قبل موفق به شکست پنج بر صفر لبنان در تهران شد.

نکته ی جالب دیدارهای ایران و لبنان، دریافت تنها یک گل از لبنان در ۹ بازی این دو تیم است.

بدون شک حضور یکصد هزار هوادار ایرانی در ورزشگاه آزادی بهترین خبر برای بازیکنان تیم ملی خواهد بود که قرار است برای آخرین بار در این مرحله در تهران برای صعود به برزیل با حریفش بجنگد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.