ثبات در بازار گوشت قرمز/ سرانه مصرف گوشت ۱۲٫۵ کیلوگرم در سال

ثبات در بازار گوشت قرمز/ سرانه مصرف گوشت 12.5 کیلوگرم در سال

خرده‌فروشی‌ها موظف به فروش هر کیلو شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه به قیمت ۱۸ هزار تومان هستند که با ۱۰ درصد سود در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره وضعیت تولید گوشت گوسفندی گفت: تولید گوشت گوسفندی در ماه‌های اخیر وضعیت مطلوبی دارد و نیاز داخل را تأمین می‌کند و کمبودی در این رابطه احساس نمی‌شود.

علی‌اصغر ملکی افزود: در سه‌ماهه گذشته قیمت گوشت گوسفندی تغییری نداشته و وضعیت باثباتی را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه در خرده‌فروشی‌ها ۱۸ هزار تومان است که با حدود ۱۰ درصد سود به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار خرده‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه نیاز قابل ملاحظه‌ای به واردات گوشت گوسفندی با در نظر گرفتن میزان تولید وجود ندارد، ادامه داد: تنها شرکت‌های بسته‌بندی برای تأمین نیاز خود اقدام به واردات گوشت گوسفندی می‌کنند، ولی اولویت نیاز روزانه به‌صورت تازه در داخل تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک شدن به زمان عید قربان و بازگشت حجاج، میزان مصرف دام سبک افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا و پیش رو بودن اعیاد، به وارداتی حدود ۲۰ درصد تولید احتیاج است.

ملکی با اشاره به اینکه مصرف سرانه گوشت قرمز ۱۲٫۵ کیلوگرم در سال است، درباره ذخیره‌سازی گوشت گوسفندی یادآور شد: فرهنگ مصرف گوشت گوسفندی در بین مردم به‌صورت گرم و تازه‌خوری است و ذخیره‌سازی به‌صورت یخ‌زده به‌دلیل افت قیمت انجام نمی‌شود.

فعال بخش خصوصی در پایان درباره زمان ورود دام‌های عشایری به بازار مصرف تأکید کرد: دام‌های عشایری به‌تدریج به مناطق گرمسیر برده می‌شوند و دام‌هایی که به حد نصاب رسیده باشند، روانه بازار می‌شوند. ولی تولید عمده عشایر در ماه‌های دی، بهمن و اسفند به بازار مصرف تزریق می‌شود./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910702-01

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.