ثبت‌نام ۵٢٠٠ نفر در فراخوان دوم شناسایی جذب نخبگان

معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان از ثبت‌نام۵٢٠٠ متقاضی در سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در فراخون دوم بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

ثبت‌نام ۵٢٠٠ نفر در فراخوان دوم شناسایی جذب نخبگان

به گزارش ممتاز نیوز، عباس ابراهیمی، با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در بخش اشتغال، تصریح کرد: مشکل عدم اشتغال تخصصی مستعدان یکی از چالش‌های فضای نخبگانی کشور است و به همین دلیل بنیاد ملی نخبگان در سال جاری تلاش دارد نه تنها از طرق مختلف این مشکل را کاهش دهد بلکه آنان را برای رسیدن به اشتغال موثر حمایت کند تا این افراد ضمن قرارگیری در جایگاه شغلی مرتبط، بتوانند اثرگذاری بهینه در جامعه داشته باشند.

ابراهیمی یادآور شد: هدف از اشتغال نخبگانی، تنها اشتغال نیست بلکه اثرگذاری این افراد است. به همین منظور در اسفندماه سال گذشته، دولت آئین‌نامه جذب و به کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند تا این مصوبه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور اداری و استخدامی اجرایی شود.

معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: همچنین شیوه‌نامه شناسایی مربوط به آیین‌نامه جذب در خرداد ماه سال جاری تصویب و ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که براساس این شیوه‌نامه و شناسایی نخبگان که توسط بنیاد ملی نخبگان انجام می‌شود، جذب نخبگان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در فراخوان اول ۲۲۰۰ نفر متقاضی جذب در دستگاه‌های اجرایی را داشته، گفت: از این تعداد ۵۵ درصد در مقطع دکتری، ۳۵ درصد مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به ۱۰ درصد نیز در مقطع کارشناسی بودند و از میان متقاضیان فراخوان اول حدود ۴۰ درصد شرایط استعدادی لازم را جهت معرفی به سازمان اداری و استخدامی دارا بودند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۵٢٠٠ نفر در فراخوان دوم نیز گفت: در فراخوان دوم شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از میان ۵٢٠٠ متقاضی شناسایی برای آیین‌نامه جذب،  ٢٣٠٠ نفر شرایط اولیه را دارا بوده و پرونده ایشان در کارگروه شناسایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه اصلی‌ترین کانون ارزیابی که با بنیاد ملی نخبگان همکاری می‌کند کانون ارزیابی ارتش است، افزود: در مرحله اول پرونده متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و افرادی که شرایط اولیه را داشتند به کانون‌های ارزیابی معرفی شدند و روند بررسی افراد متقاضی در مرحله دوم نیز در دست بررسی است و همانند فرایند مرحله اول افراد در گروه‌های ۲۰۰ نفره بعد از ارزیابی به سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی می‌شوند که فرایند جذب آنها در دستگاه‌ها آغاز شود.

ابراهیمی همچنین از تدوین شیوه‌نامه نگهداشت نخبگان با همکاری سازمان اداری و استخدامی خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه حاوی مسیر شغلی است و معیاری برای استمرار شرایط بهره‌مندی از تسهیلات آیین‌نامه است، که به زودی تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دامنه معرفی مستعدان و نخبگان برای جذب، وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های عمومی غیردولتی هستند، گفت: سازمان اداری و استخدامی براساس نیاز دستگاه‌ها برای جذب،‌ افراد را به دستگاه‌ها معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.