ثبت‌نام ممتازین برای ورود بدون کنکور به ارشد

ثبت‌نام ممتازین برای ورود بدون کنکور به ارشد

جام جم آنلاین: مشاور عالی رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد، گفت: ثبت‌نام این دسته از داوطلبان از امروز آغاز شد و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

دکتر حسین توکلی گفت: کلیه دانشجویان ممتاز در دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند برای استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد با ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

وی افزود: حداکثر تا ۲۰ درصد ظرفیت هر کد رشته کارشناسی ارشد بر اساس آیین نامه ارائه تسهیلات برگزیدگان ورود به دوره های بالاتر به این موضوع اختصاص دارد.

توکلی با اشاره به شرایط دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته مشمول پذیرش بدون آزمون، اظهارداشت: دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های ۸۸ یا ۸۹ که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از سه نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل ۱۷ باشند و حداکثر در چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۰ درصد برتر باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های ۸۶ یا ۸۷ که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند، مشمول استفاده از این آیین‌نامه هستند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: همچنین داوطلبان باید فایل اسکن شده فرم معرفی‌نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را ارسال و انتخاب کدرشته محل را انجام دهد و در صورتی که تمامی مراحل به طور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری تصادفی ۱۲ رقمی تولید کرده و امکان چاپ آن را برای داوطلب فراهم می‌کند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیوا حسینی دشتی:

    سلام.من جز ممتازین رشته خودم هستم روانشناسی ولی متاسفانه ثبت نام نکرده ام.
    میخواستم بدونم ایا راهی برای ثبت نام باقی مانده؟
    با تشکر
    حسینی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.