ثبت‌نام هر سه عضو ائتلاف در انتخابات/ تکذیب کناره گیری حداد

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ممتازنیوز، “علی اکبر ولایتی” در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی گفت: از سال ۱۳۸۹ شاهد هستیم که موج بیداری در جهان آغاز شده است و در این راستا مقام معظم رهبری در ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ بشارت دادند که جهان در آستانه تحول جدیدی است.

وی افزود: در ۲۷ شهریور سال ۱۳۹۰ همایش بیداری اسلامی با حضور علمای کشورهایی که در آن‌ها انقلاب رخ داده بود آغاز شد که انعکاس بسیار خوبی را نیز در جهان و منطقه در پی داشت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: مهمترین اجلاس این مجمع دوشنبه و سه شنبه آینده با حضور علمای ۸۲ کشور جهان در سالن اجلاس برگزار خواهد شد.

 ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا انزجارها و خشونت‌های بوستون را به مسلمانان نسبت  می‌دهند؟ گفت: دشمنان جهان اسلام هر اتفاق سویی که رخ می‌دهد به مسلمانان نسبت می‌دهند در حالی که این حوادث حکایت از انحطاط رو به افزایش جامعه آمریکا و رفتارهای سوء مدیریت دولت آمریکاست.

وی ادامه داد: این خشونت‌ها در آمریکا حکایت از بحران داخل جامعه آمریکایی داشته و ربطی به مسلمانان ندارد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دربارهٔ تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: صحبت‌هایی که امروزه دربارهٔ انتخابات می‌شود تبلیغات نیست بلکه ما در نشست‌هایی که برگزار می‌شود به سوال‌های انتخاباتی که از ما پرسیده می‌شود جواب می‌دهیم.

ولایتی یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی تعریفی دارد که در شورای نگهبان شکل گرفته و این شورا بر این امر مراقبت دائم داشته و اگر کسی از خطوط قرمز آن عبور کند به آن اخطار داده می‌شود.

عضو ائتلاف سه گانه افزود: بنده هیچ سخنرانی دربارهٔ انتخابات نداشته‌ام و امروز نیز این نشست مربوط به بیداری اسلامی است اما وقتی سوالی از ما می‌شود باید پاسخ بدهیم.

وی دربارهٔ مساله بحران سوریه گفت: ما آنچه که در تبلیغات غرب، دولت‌های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی دربارهٔ سوریه تعریف می‌شود را قبول نداریم بلکه اینها سلسله‌ای از دشمنی آنها علیه سوریه است.

وی ادامه داد: سوریه نقش روشنی در زنجیره جبهه مقاومت مسلمانان دارد که دشمنان به دنبال قطع این زنجیره می باشند.

ولایتی گفت: ما از دولت و ملت سوریه و اصلاحاتی که بشار اسد برای این کشور در نظر دارد حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: ما از علمای سوریه دعوت کردیم و دعوت ما هیچ منافاتی با موازین اسلامی و انسانی ندارد چراکه مخالف لشکرکشی عوامل مزدور به سوریه هستیم.

ولایتی افزود: مردم سوریه با تمام توان از دولت و تمامیت ارضی خود دفاع کرده و با ایستادگی خود تاکنون موفق بوده‌اند.

عضو ائتلاف سه گانه با اشاره به اهمیت قانون گفت: قانونمداری پایه و اساس حکومت جمهوری اسلامی است، قانون محور همه کارهاست و همه اشخاص باید تابع قانون باشند.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرهایی در رسانه‌ها درج شده که متکی به نفع شما کنار خواهد رفت؟ گفت: بنده هیچ صحبتی با جناب متکی نداشته‌ام.

وی در ادامه افزود: این که هر سه نفر (حدادعادل- ولایتی- قالیباف) برای انتخابات ثبت نام کنند نه تنها ضعف نیست بلکه نقطه قوت است چرا که هر سه ما می‌توانیم از فرصت‌ها و امکانات موجود به صورت قانونی استفاده کنیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این سه نفر همچنین می توانند در میز گردهایی که ممکن است صدا و سیما ترتیب دهد به هم کمک کنند و هر کدام در حوزه تخصص خود پاسخگوی سوال‌ها باشد.

عضو ائتلاف سه گانه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است حداد عادل از ائتلاف خارج شود؟ گفت: قراری برای خروج وی از ائتلاف نیست.
 
دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید همچنان دبیر کل مجمع خواهید ماند گفت: این مجمع از سوی علمای جهان اسلام تشکیل شده و یک شغل بین‌المللی غیر دولتی است لذا اگر ویژگی‌های موجود مورد قبول آنها باشد همچنان باقی خواهم ماند.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خبرها انتشار یافته از انحراف در ائتلاف سه گانه یاد شده است گفت: به کار بردن کلمه انحراف کاربرد نادرستی است و با اخلاق مداری در تعارض است.

وی ادامه داد: ما قول نداده بودیم که فقط یک نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح باشد لذا تا آستانه انتخابات و تا زمانی که اشخاص قصد انصراف نداشته باشند ادامه خواهیم داد.

ولایتی گفت: انحرافی صورت نگرفته و این سه نفر تا آستانه انتخابات ممکن است حضور داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حمایت ایران از سوریه سبب انشقاق بین شیعه و سنی نمی‌شود گفت: آمریکا و غرب با حمله به دولت و ملت سوریه نتوانستند در حوزه نظامی بهره ببرند، لذا تلاش کرده‌اند جنگ در این کشور را به جنگ مذهبی تبدیل کنند.

ولایتی ادامه داد: اکثریت ملت سوریه از اهل تسنن می باشند اما ما از آنها حمایت می‌کنیم و این دفاع، دفاع به جایی است و هیچ وقت سبب تفرقه و انشقاق بین شیعه و سنی نخواهد شد.

وی به پیروزی جنگ غزه اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت و فلسطین بعد از پیروزی در جنگ غزه اعلام کردند که پیروزی ما از صفر تا صد مرهون کمک‌های ایران است چراکه کار تفرقه افکنی بین مسلمانان کار دشمنان اسلام است.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری دربارهٔ رصد فعالیت‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای منطقه گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در منطقه و جهان به عنوان یک قدرت مهم مطرح بوده است انتظار می‌رود که در شرایط فعلی اختلافات کاهش یابد و مردم جهان دید روشنی به ما داشته باشند.

وی افزود: به طو ر حتم هر کسی به نوعی می‌تواند براساس معیارهای جمهوری اسلامی ایران به کشور خدمت کند اما این موضوع باید از سوی تمام مسئولین مورد توجه قرار گیرد که دین مداری و اخلاق مداری حفظ شده و با این دو مؤلفه وارد عرصه خدمت به مردم شود.

ولایتی اظهارداشت: کسانی که در عرصه داخلی کشورمان تفرقه اندازی می‌کنند باید بدانند که مردم از آنها راضی نیستند لذا کسی که پست ریاست جمهوری یازدهم را بر عهده می‌گیرد باید الگوی کامل رجال سیاسی و مذهبی باشد و در راستای ایجاد آرامش در فضای کشور گام بردارد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به معیارهایی که رئیس جمهور بیان کرده است خود را لایق تصدی پست ریاست جمهوری می‌دانید، تصریح کرد: معیارهایی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند کامل و جامع است اما این نکته را باید در نظر گرفت که در جمهوری اسلامی ایران ریاست جمهوری انتصابی نیست بلکه انتخابی است و مردم تشخیص می‌دهند که چه کسی این مسئولیت را بر عهده گیرد.

وی افزود: شورای نگهبان با بررسی صلاحیت‌ها قطعا اشخاص دارای شایستگی‌های لازم را برای ورود به عرصه معرفی خواهد کرد.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی دربارهٔ حل مشکل سوریه در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی گفت: به طور حتم ما سعی خواهیم کرد در این اجلاس با توجه به حضور کشورهای مختلف جهان به یک جمع بندی جامع دست پیدا کنیم و بتوانیم در حل مشکل این کشور نقش مهمی را داشته باشیم.

ولایتی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم در قبال مسئله سوریه در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی به یک جمع بندی نهایی دست پیدا کنیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.