ثبت‌نام کلاس‌دهمی‌ها بدون لحاظ کردن برگه هدایت تحصیلی، تخلف است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چرا هر ساله برخی مدارس غیردولتی بدون توجه به اولویت‌های فرم هدایت تحصیلی، دانش آموز را در هررشته‌ای که تمایل داشته باشد ثبت نام می کنند؟ گفت: قطعا نباید اینکار انجام شود و تخلف است و اگر موردی باشد باید با آن برخورد شود. ظرفیت مدارس غیردولتی هم جدای از ظرفیت مدارس دولتی نیست و اگر ظرفیت نداشته باشند نمی‌توانند ثبت نام کنند.

علیرضا کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دو فرم شماره ۶ و ۷ به منظور هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان کلاس نهم قرار می گیرد که این فرم‌ها از ۲۳ تیرماه قابل دریافت به صورت غیرحضوری هستند گفت: فرم شماره ۶ جنبه توصیه‌ای دارد و فرم شماره ۷ براساس عملکرد تحصیلی دانش آموز و ظرفیت منطقه تعیین می شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر دانش آموزی قصد انتخاب رشته‌ای را داشته باشد که در اولویت‌های پایین تر قرار دارد می تواند آن را انتخاب کند؟ گفت: به شرط آنکه دانش آموز کف نمره را کسب کرده باشد و منطقه نیز ظرفیت داشته باشد می‌تواند به آن رشته برود.

کاظمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا امکان انتخاب رشته‌ای که در فرم هدایت تحصیلی دانش آموز ذکر نشده وجود دارد؟ اظهار کرد: وقتی رشته‌ای جزو جزو اولویت های دانش آموز نیست، به این معناست که وی کف نمره را کسب نکرده است و نمی‌تواند به آن رشته برود. به عنوان مثال کف نمره درس ریاضی برای ورود به رشته ریاضی ۱۴ است.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چرا هرساله برخی مدارس غیردولتی بدون توجه به اولویتهای فرم هدایت تحصیلی، دانش آموز را در هررشته‌ای که تمایل داشته باشد ثبت نام می کنند؟ اظهار کرد: قطعا نباید اینکار انجام شود و تخلف است و اگر موردی باشد باید با آن برخورد شود. ظرفیت مدارس غیردولتی هم جدای از ظرفیت مدارس دولتی نیست و اگر ظرفیت نداشته باشند نمی‌تواند ثبت نام کنند.

وی همچنین درباره اینکه چرا رشته‌های فنی و حرفهای دارای اولویت الف و ب است؟ گفت: علت انتخاب اولویت الف و ب برای رشتههای فنی و حرفهای این است که متقاضی ورود به این دوره بالا رفته است و تا زمانی که افراد دارای اولویت “الف” مهلت ثبت نام دارند، افراد در اولویت “ب” نمی‌توانند ثبت نام کنند.

کاظمی افزود: یکی از راهکارهای موجود برای پاسخگویی به همه تقاضا، افزایش ظرفیت هنرستانهای فنی و دیگری دریافت خدمات از بخش خصوصی و برونسپاری است که در معاونت آموزش متوسطه تدابیر خاصی برای آن اندیشیده شده است تا بتوانیم به شاخص توسعه رشته فنی در برنامه ششم توسعه برسیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.