ثبت‌نام ۱۸۷۵ نفر برای مسکن ویژه تهران / نحوه محاسبه قیمت هر واحد

6-263.jpg

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران با اعلام آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها برای مسکن ویژه درباره قیمت نهایی این واحدها گفت: هزینه‌ ساخت هر واحد مسکن ویژه تهران هر قدر تمام شود، همان از متقاضی اخذ خواهد شد.

تقی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه تا کنون ۱۸۷۵ نفر به عنوان متقاضی مسکن ویژه تهران حساب ۲۰ میلیون تومانی افتتاح کرده اند، اظهار کرد: از این بین ۴۵ نفر مراحل ثبت نام و پر کردن فرم را به طور کامل انجام داده‌اند.

* هزینه ساخت هر واحد چقدر است؟

وی در ادامه درباره‌ هزینه ساخت هر مترمربع از مسکن ویژه تهران گفت: آنچه مسلم است این است که هزینه‌ ساخت هر قدر تمام شده باشد، همان اندازه از متقاضیان اخذ خواهد شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: چند ماه پیش طی فراخوانی اعلام کردیم که قیمت حداقل ساخت هر متربع از مسکن ویژه ۳۳۰ هزار تومان خواهد شد، اما این شامل تمام هزینه‌ها نیست.

رضایی ادامه داد: در ۳۳۰ هزار تومان اعلام شده هزینه‌ ساخت هر مترمربع مسکن ویژه تهران، قیمت مصالح، نقشه، هزینه‌های نظارت، پروانه ساخت، تاسیسات آماده‌سازی، آسانسور، انشعابات و … لحاظ نشده است که هزینه این موارد به قیمت تمام شده، اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای ۱۵۰ مترمربع در مسکن ویژه تهران شامل هزینه ساخت به اضافه ۳۰ درصد قیمت کارشناسی زمین در تهرانسر، حدود ۱۰۰ میلیون تومان لحاظ می‌شود، بدیهی است این رقم در زمان تحویل واحد نهایی و قطعی خواهد شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران هم‌چنین اظهار کرد: مابقی هزینه‌ واحد‌های مسکن ویژه تهران ۷۰ درصد قیمت کارشناسی زمین است که در اقساط ماهیانه زیر یک میلیون تومان دریافت خواهد شد.

** اجرای فنداسیون ۴۰۰ واحد در تهرانسر

وی در مورد آخرین اخبار از مراحل ساخت واحد‌های مسکن ویژه تهران در تهرانسر گفت: تاکنون برای حدود ۴۰۰ واحد فندانسیون اجرا شده و اسکلت ۲۰ واحد نیز در این منطقه تکمیل شده است.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: انجام عملیات خاکبرداری برای احداث دو هزار واحد نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.