ثبت آمار دقیق نخبگان در سامانه ثریا

اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار دقیق نخبگان کشور به طور دقیق در سامانه ثریا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛  سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست ارائه خدمات و اقدامات بنیاد ملی نخبگان گفت: تشکیل بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات رهبر است که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شد و با اینکه بنیاد در دو سال اول فاقد سند راهبردی و فاقد اطلاعات و پایگاه اطلاعات بوده است.

 وی عنوان کرد: با تلاش و توان اساتید کشور این سند راهبردی طی یک سال ابلاغ و آماده شد که همین مدت کوتاه از همان ابتدا پیشرفتی چشمگیر بوده است.

 وی در خصوص آمار دقیق نخبگان کشور گفت: تا قبل از به وجود آمدن بنیاد ملی نخبگان آمار دقیقی از نخبگان نداشته ایم ولی به لطف خدا در حال حاضر علاوه بر آمار دقیق علمی آنها محل سکونت و زندگی کردن آنها در داخل و خارج توسط اداره گذرنامه هم میسر شده است .

وی افزود: آمار دقیق نخبگان به صورت دقیق و مفید، حتی خروج نخبگان از کشور در سامانه ثریا مشخص است.

سهراب پور ادامه داد: طرح شهاب  که فعالیت خود را از ۷ استان کشور آغاز کرده امسال به ۳۱ استان به شناسایی دانش آموزان در این مناطق خواهد رسید.

 قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهاب، طرحی است که سال های قبل راه اندازی شده و از مهمترین طرح های بنیان گذاری شده در بنیاد ملی نخبگان به شمار می رود.

 وی عنوان کرد: در طرح شهاب دانش آموزان از همان ورود به مدرسه و دوره دبستانی، استدلال  یابی می شوند که تا به الان از هفت استان کشور آغاز شده است.

 وی تصریح کرد: حدود ۳۹ هزار نفر از دانش آموزان شناسایی و انتخاب شده اند و مسئولین تعلیم و تربیت بر این باورند که دانش اموزان نخبه نباید از سایر دانش آموزان جدا شوند و با در اختیار گذاشتن امکاناتی در روزهای تعطیل بتوانیم آنها را به درجات بالا برسانیم.

 وی خاطر نشان کرد: این طرح وظیفه آموزش و پرورش را سنگین تر کرده که امسال درصدد هستیم ۳۱ استان کشور را مورد بررسی قرار و در طرح شهاب بگنجانیم .

 وی با اشاره به اینکه تلاش شدید و جهاد گونه جامعه نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان، نخبه ای همچون دکتر سلطان خواه دارد که نتیجه ای جز پیشرفت در این حیطه نبوده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.