ثبت اختراع تازه سامسونگ برای تسهیل کارکردن با فبلتها

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت کره جنوبی سامسونگ درخواست ثبت یک اختراع را ارائه کرده است که به کاربران تلفن های هوشمند این امکان را می دهد که برحسب انگشت شصت خود یک منطقه راحت داشته باشند و از فبلتها و سایر تلفنهای هوشمند با صفحه نمایش بزرگ با یک دست به سادگی استفاده کنند.

علی رغم این که ایده تلفنهای هوشمند بزرگ یا فبلتها بسیار مورد استقبال کاربران علاقمند به فناوری قرار گرفته اما اکثریت آنها نمی توانند تنها با یک دست با تلفن خود کار کنند، چرا که انگشت شصت معمولا به بالای صفحه دستگاه هایی چون گلگسی نت ۵٫۷ اینچی و حتی صفحه ۵ اینچی گلگسی اس ۴ نمی رسد.

کاربر باید دستگاه را در یک دست نگاه داشته و از انگشت اشاره خود در دست دیگر استفاده کند تا بتوانند روی این فبلتها کار کند، اما در سایه یک نوآوری تازه سامسونگ که درخواست ثبت اختراع آن نیز ارائه شده، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

براساس این درخواست ثبت اختراع کاربر باید یک منطقه راحت براساس سطح دسترسی شصست خود روی صفحه ایجاد کند. چرا که اکثر ما قسمت اعظم کنترل روی تلفن هوشمند خود را با شصتمان انجام می دهیم.

تصاویر این ثبت اختراع نشان می دهد که کاربر در این منطقه می تواند عناصر میانجی کاربری را نمایش داده و منظم کند. این اختراع تازه اندازه صفحه را به یک پنجره ۳٫۵ اینچی کاهش می دهد و کاربر می تواند دربارهٔ موقعیت این پنجره روی صفحه خود تصمیم گیری کند.

این درخواست ثبت اختراع در ماه می ارائه اما به تازگی انتشار یافته است. بعضی از کارشناسان فناوری اعتقاد دارند که این ویژگی تازه راه خود را به دستگاه های تازه باز نمی کند اما اگر گلکسی اس ۵ سامسونگ از ۵ اینچ هم بزرگتر باشد شاید این ویژگی جزئی از ویژگیهای تازه آن باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.