ثبت ارزش ۴۱ میلیاردتومانی در بازار سهام/ رشد جمعی نماگرهای بورس

به گزارش خبرنگار مهر، ارزش کل معاملات بازارسهام در روز جاری به بیش از ۴۱ میلیارد تومان رسید که در این بین خرید و فروش سهام ۳ شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سیمان فارس و خوزستان از بیشترین رشد ارزش بازاری سهام برخوردار شدند.

در عین حال شاخص کل بازده نقدی و قیمت با ۶۳ واحد افزایش به رقم ۲۴ هزار و۵۸۶ واحد دست یافت. شاخص بازار اول (تالار اصلی) نیز با ۳۷ واحد صعود به رقم ۲۰ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

همین وضعیت را نیز شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد بود به طوری که با ثبت ۱۹۲ واحد رشد، عدد ۳۴ هزار و ۸۸۱ واحد را تجربه کرد. دستیابی به بازدهی های مناسب در دو هفته اخیر و انگیزه برای نقد کردن دارایی ها از سوی برخی معامله گران باعث شد تا بازار سهام امروز شاهد عرضه صف خرید اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در بازار اول باشد.

در گروه ساختمانی ها اما با وجود واگذاری صف خرید ۱ میلیون سهمی باغمیشه، همچنان تقاضا برای این سهم در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی ادامه دارد. گروه قندی ها نیز پس از یک اصلاح تکنیکی چند روزه، دوباره درکانون توجه معامله گران قرار گرفت و شاهد خریدهای پرحجمی دراغلب نماد های معاملاتی است.

نماد معاملاتی بالاست نیز در آستانه انجام معامله بلوکی خود در روزهای آینده، همچنان میزبان حضور خریداران سهام در بالاترین دامنه نوسان قیمت است. همچنین گروه سیمانی ها تحت تاثیر برخی اخبار مثبت مورد انتظار از گزارش های عملکردی و بودجه ای شرکت های این گروه با معاملات پر حجم سهام در دامنه نوسان مثبت قیمت ها روبرو است.

در گروه خودروسازی نیز معاملات انتقالی در نماد معاملاتی سایپا امروز نیز ادامه یافت. معامله گران امروز نیم نگاهی به بازار ارز نیز داشتند که به نظر می رسد با توجه به اقدام های حمایتی بانک مرکزی، همچنان نوسان رو به پایین آن در روز آینده نیز ادامه دار باشد.

به نظر می رسد افزایش وزن امنیتی و سیاسی ناشی از برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش غیرمتعهدها در تحلیل کوتاه مدت سرمایه گذاران نقش مهمی در رشد نماگرهای بورس در این روزها دارد. البته باید دید این اعتماد کوتاه مدت پس از فعالیت دوباره بازار سهام در هفته آینده چگونه ادامه خواهد یافت.

در مجموع بازار سهام فعالیت کاری خود طی روز جاری را در حالی به پایان رسانید که شاهد عرضه اغلب صف های خرید و متعادل شدن حجم معاملات بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.