ثبت بیش از ۵۶۰ مورد درخواست برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

۲۷ آبان ،

چکیده: معاون پشتیبانی و تشریفات شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۶۰ مورد درخواست برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش تفسیری از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ˈعلی شعبانیˈ در نشست تخصصی جمعی از مدیران و مسوولان شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ۱۲ هزار پرونده در مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور ثبت شده که این مساله حاکی از اشتیاق فراوان هموطنان مقیم خارج به سرمایه گذاری در عرصه های داخلی است.

وی با اشاره به جذابیت فراوان صنایع دستی و گردشگری از بعد فرهنگی و اقتصادی برای ایرانیان خارج از کشور گفت:ایرانیان خارج از کشوریکی از بهترین ظرفیتها برای شناساندن و ترویج صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران در کشورهای هدف می باشند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش سطح همکاریهای شورای عالی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف بهره گیری از ظرفیت مادی و معنوی ایرانیان خارج از کشور گفت: برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مرتبط با صنایع دستی یکی از راهکارهای مناسب تبلیغ و معرفی صنایع دستی ایران با تکیه بر ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور است.

معاون پشتیبانی و تشریفات شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور همچنین با اشاره به فعالیت دفاتر شورای عالی ایرانیان در فرودگاه های بین المللی کشور گفت : شورای عالی آمادگی دارد از این دفاتر در جهتی شناساندن صنایع دستی و گردشگری ایران استفاده کند و نیز با ارسال ایمیل های تبلیغاتی به هموطنان خارج از کشور در این زمینه همکاری کند.

در ادامه این جلسه، ˈاحمد بالانˈ، مدیرکل بازرگانی خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند صنایع دستی ایران برای صدور فرهنگ و هنر ایرانی از یک سو وجلب سرمایه های خارج از کشور از سوی دیگر، خواستار توسعه تعاملات با شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این زمینه شد.

وی افزود: صنایع دستی در ۳۵۰ رشته و ۱۵ گروه از جمله صنایع فلز ، چوب، شیشه، سفال و … قابل دسته بندی است و طبیعی است که به هر میزان هنر ایران را در بازارهای خارج از کشور معرفی و عرضه کنیم، می توانیم زمینه ایجاد اشتغال در داخل و بهره مندیهای اقتصادی را در کشورمان فراهم کنیم.

این مقام مسوول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به رشد قابل توجه صادرات صنایع دستی ایران در مقایسه با سالهای پیش اشاره کرد و گفت: صادرات صنایع دستی ایران از ۸۵ میلیون دلار از سال ۱۳۸۴ به رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۰ رسیده است و خوشبختانه در شش ماهه اول سال ۹۱ شاهد رشد صادرات صنایع دستی ایران به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار بوده ایم.

وی در خصوص مقصد کالاهای صادراتی نیز گفت: آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله کشورهای هدف در صادرات صنایع دستی ایران می باشند.

مدیر کل بازرگانی خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهتی تعاملات هرچه بیشتر میان دو سازمان با هدف معرفی و ترویج صنایع دستی پیشنهاد داد کمیته ای فنی تشکیل و با برگزاری جلسات ماهانه یا هفتگی زمینه های مشترک همکاری بررسی شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.