ثبت خاطرات یادگاران دفاع مقدس، اساس فرهنگ سازی ایثار و شهادت است

ˈصفرعلی براتلوˈ در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا شرق استان تهران با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری ˈدفاع مقدس یک گنج استˈ و این گنج فقط مربوط به دیروز نیست، بلکه برای همیشه است و لذا باید از آن بهره برداری کنیم.

وی گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ الهی بود، که در هشت سال دفاع مقدس تمرین شد و مربوط به قشر خاصی نبوده و نیست.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه نباید با بحث دفاع مقدس جناحی و سیاسی برخورد شود، افزود: این مهم الگو و موفقیتی برای نظام اسلامی است که باید در عرصه های مختلف از آن بهره برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران خاطره انگیز به رغم تحریم ها و فشارهای همه جانبه دشمنان که به فرموده امام راحل ˈتمامی کفر در مقابل تمامی اسلام ایستاده بودˈ پیروز شدیم، چرا که فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و از خودگذشتگی حاکم بود، فرهنگ منیّت در کار نبود و با کنار رفتن خودخواهی ها، خدا حاکم شده بود.

براتلو ادامه داد: آن روزها افراد برای کار در مناطق محروم داوطلب می شدند، اما متاسفانه این مساله امروز شکل معکوس به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: انتقال این فرهنگ به جوانان و نسل های جدید انقلاب از ضروریات است، ولی عملا در این موضوع کوتاهی شده و آنطور که باید و شاید کار صورت نپذیرفته است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: بایستی همه دستگاه های فرهنگی و هنرمندان در این زمینه ورود پیدا کنند و فیلم ها و آثار مختلفی از رشادت ها، دلاورمردی ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخته شود.

وی با اشاره به کهولت سن والدین شهدا، پیر شدن رزمندگان و یا شهادت تدریجی جانبازان، گفت: این عزیزان مخزن فوران خاطرات و روایتگران واقعی عرصه دفاع مقدس اند که مطالب نهفته در دلهای آنان باید ثبت و ضبط و تبدیل به کتاب شود و به متون درسی فرزندانمان وارد شود.

تهرام/۸۱۴۲/۱۴۵۷/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.