ثبت سفارش۵۰ میلیارد دلاری در نیمه اول سال/واردات۱۵۷۰۰دستگاه خودرو

ثبت سفارش۵۰ میلیارد دلاری در نیمه اول سال/واردات۱۵۷۰۰دستگاه خودرو

به گزارش دنیای خودرو به نقل از فارس، در حالی که سال گذشته واردات قانونی به کشور به ۵۶ میلیارد دلار رسید، در سال جاری با وجود همه مشکلات و تحریم ۵۰ میلیارد دلار ثبت سفارش برای واردات کالا در نیمه نخست سال جاری انجام شد.

براین اساس از این ۵۰ میلیارد دلار تنها ۱۱ میلیارد دلار کالای اولویت یک و دو و بقیه سایر اولویت‌های وارداتی بوده است. آمار موجود نشان می‌دهد در سال گذشته ۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار وارد کشور شد که از این رقم ۸۶ درصد با ارز مرجع دولتی یعنی ۷۱۶ میلیون دلار وارد کشور شده است. آمار گمرک نشان می‌دهد در ۵ ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به ارزش ۳۴۱ میلیون دلار وارد کشور شده که ۷۸ درصد از این دلار‌ها یعنی ۲۶۵ میلیون دلار با ارز مرجع بوده است.

گزارش فارس حاکی است واردات بی‌رویه خودروهای لوکس خارجی توسط عده‌ای انجام می‌شود که به سودهای بادآورده دست پیدا کرده‌اند، خریداران خودروهای گران قیمت خارجی مانند پورشه، بنز، هیوندای و دیگر خودروهای گران قیمت هر روز در خیابان‌های شهر به فخرفروشی می‌پردازند،در حالی که قدرت خرید حقوق‌بگیران هر روز در حال کاهش است. این وضعیت باعث تشدید اختلاف طبقاتی و ناراحتی مردمی می‌شود که با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبانند.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.