ثبت نام اینترنتی پزشک خانواده در سیستان و بلوچستان

ˈمحمد شریعتیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این ثبت نام در این مرحله فقط در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام اینترنتی در استان تهران نیز برای ساکنان برخی مناطق جنوبی استان که برنامه پزشک خانواده در آن آغاز شده ، انجام می شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: ثبت نام اینترنتی برای سایر استان ها همزمان با اعلام آغاز برنامه پزشک خانواده و تعریف پزشکان خانواده آن مناطق گسترش می یابد.

شریعتی خاطر نشان کرد: آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده از سوی رسانه های استانی و محلی، دانشگاه های علوم پزشکی و کارشناسان بهداشتی اعلام می شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده تاکید کرد فقط سرپرستان خانواده می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://www.1590.ir نسبت به تعیین پزشک خانواده اقدام کنند و اگر فردی بخواهد بصورت موردی اقدام کند شرایط خاصی دارد و باید مجوز این کار را از دانشگاه علوم پزشکی منطقه دریافت کند.

شریعتی اظهار داشت: افراد پس از ثبت نام اینترنتی با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی و همچنین مدارکی مانند قبض آب، برق، گاز یا تلفن به منظور احراز هویت محل سکونت باید به پزشک خانواده ای که تعیین کرده اند، مراجعه کنند.

وی گفت: پزشک خانواده پشت دفترچه بیمه افراد ثبت نام شده را مهر می زند که در این مهر نام پزشک خانواده، پزشک جانشین، ماما و پرستار خانواده درج شده است؛ برخی پزشکان نیز به افراد ثبت نامی ˈکارت سلامتˈ می دهند اما ارایه این کارت الزامی نیست.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده یادآور شد ثبت نام در برنامه پزشک خانواده کاملا رایگان است و پس از آن نیز مردم برای دریافت خدمات سلامت، هیچگونه پولی پرداخت نمی کنند.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در استان های فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران و برخی قسمت های جنوبی استان تهران آغاز شده و به تدریج درسراسر کشور اجرایی خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.

طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین داروها به جز داروهای بیماری های خاص در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

۹۱۸۵/۱۵۸۰/۲۷۲۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.