ثبت نام بدون آزمون مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی از شنبه آغاز شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام بدون آزمون رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه ۵ مرداد ماه آغاز شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ناصر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت:‌ ثبت نام بدون آزمون رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۵ مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: داوطلبان با مراجعه به سایت www.azmoon.org و تهیه یک کارت اعتباری می توانند نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند.

اقبالی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی پس از قطعی شدن امکان اصلاح ندارد، تصریح کرد:‌ داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته محل خود دقت لازم را داشته باشند، اما اگر داوطلبی بخواهد رشته /محل خود را تغییر دهد باید با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود در رشته و محل جدید اقدام کند.

وی دربارهٔ زمان مراجعه به واحدهای دانشگاهی گفت:‌ ثبت نام کنندگان اینترنتی باید از روز شنبه دوم شهریورماه به واحدهای ثبت نام شده خود مراجعه کنند.

*جزییات ثبت نام کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

اقبالی گفت:‌ ثبت نام داوطلبان مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۵ مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: داوطلبان باید به سایت www.azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی دربارهٔ تعداد رشته های انتخابی مقطع کارشناسی پیوسته گفت:‌ این دسته از متقاضیان می توانند پس از تهیه کارت اعتباری، ۱۰ رشته/محل را با توجه به علاقه اولویت بندی و در سایت ثبت کنند.

اقبالی تأکید کرد:‌ داوطلبان باید انتخاب های خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند، به عبارت دیگر ۱۰ انتخاب داوطلبان باید یا از سیستم پاره وقت یا تمام وقت باشد و امکان انتخاب هم از تمام وقت و هم از پاره وقت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد، ادامه داد:‌ هر داوطلب می تواند از هر یک از مجموعه های آموزشی بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام کند.

اقبالی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون بر اساس معدل دیپلم داوطلبان انجام می شود، گفت: در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ ضرایب مربوط به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم های مختلف و برای شرکت در گروه های آموزشی مختلف در سایت مرکز آزمون منتشر می شود.

اقبالی گفت:‌ نتایج پذیرفته شدگان این مقطع اواسط شهریور ماه اعلام می شود.

*جزییات ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ ثبت نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه ۵ مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: داوطلبان باید با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند.

مشاور  رییس دانشگاه آزاد اسلامی دربارهٔ انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته تصریح کرد‌: هر داوطلب می تواند یک رشته و حداکثر تا ۱۰ واحد دانشگاهی را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه خود را در سایت مرکز  آزمون ثبت کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود ندارد، گفت: نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از متقاضیان وجود ندارد.

اقبالی ادامه داد:  در صورتیکه میزان تقاضای برخی رشته و محل ها  از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد، پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت شرط هم نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت می گیرد.

وی گفت:‌ نتایج پذیرفته شدگان این مقطع اواسط شهریورماه اعلام می شود.

رییس مرکز آزمون در پایان توصیه کرد:‌ داوطلبان می توانند در صورت مواجه شدن با هر سوال یا ابهامی به سایت www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com مراجعه و در قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح کنند.

وی افزود: همچنین می توانند به  آدرس اینترنتی porsesh@azmoon.net  ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.