ثبت ۷ لرزه در تهران/احتمال وقوع پس لرزه‌های دیگر

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گزارش پس لرزه و پیش لرزه‌های پس از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در پایتخت گفت که مدل این لرزه ها تاحدی نگرانی‌ها بابت احتمال وقوع زلزله قوی‌تر را کمتر کرده است.

اسماعیل نجار در گفت وگو با ایسنا دراین باره گفت: این زلزله در حوالی گسل مشا رخ داد و دقایقی پس از وقوع آن عوامل اجرایی و تیم های اریاب به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون برابر گزارش های دریافتی هیچ مشکل خاصی درپی زلزله گزارش نشده است، گفت: مردم عزیز نگرانی‌هایی داشتند که ناشی از ترس از زلزله است و به همین دلیل در خیابان ها و فضاهای باز حاضر شده اند. 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه درپی این زلزله تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر نیز تیم های ارزیاب و نیروهای امدادی در حال بررسی‌های دقیق‌تر ابعاد خسارات هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ پس لرزه و پیش لرزه مربوط به زلزله ۵.۱ ریشتری به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به مدل و شدت این لرزه ها تاحدی نگرانی ما از وقوع زمین لرزه بزرگتر مرتفع شد. چرا که تمامی پس لرزه‌ها و پیش لرزه ها حدود ۲.۵ ریشتری قدرت داشتند و این نشان می‌دهد که لرزه اصلی اما زلزله ۵.۱ ریشتری بوده است. اما اگر شدت لرزه‌ها به شکل تصاعدی افزایش یا کاهش پیدا می کند نگرانی ما هم بیشتر بود.

نجار در عین حال تاکید کرد که این موارد بر اساس تجربیات قبلی بوده و تحت هر شرایطی لازم است مردم آمادگی خود را حفظ کنند. همچنین افرادی که از مکان های مسقف خارج شده و به فضاهای باز رفته اند حتما دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور احتمال وقوع پس لرزه های دیگر نیز همچنان وجود دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.