ثبت ۱۰۸ دلاری قیمت نفت در بازار امروز

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

نفت سبک ایران در بازارهای جهانی iبه قیمت ۱۰۸ دلار و ۳۹ سنت مبادله می شود.

رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در یک گزارش تفسیری ۲ ماهه از بازار نفت اعلام نمود در پی کاهش تقاضای بنزین در آمریکا همچنین افت مصرف نفت برای تامین خوراک نیروگاه های تولید برق در کشورهای خاورمیانه مازاد ظرفیت تولید جهانی نفت خام طی ۲ ماه قبل همراه بوده است.

وی تصریح نمود: این مازاد تولید در ماه های سپتامبر و اکتبر روزانه ۲ میلیون بشکه بوده است.

همچنین رئیس آژانس بین المللی انرژی در همین زمینه یادآور شد: روند کند رشد اقتصادی آسیا بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده iبه این ترتیب همان برای عرضه فرآورده های نفتی خود iبه طور فزاینده ای در حال وابستگی iبه بازارهای آسیا است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفتی اضافه نمود: آژانس در گزارش تفسیری چشم انداز خود در بازارهای جهانی پیش بینی نمود تقاضای جهانی نفت خام در سال آینده میلادی روزانه ۱٫۵  تا ۲  میلیون بشکه در روز نسبت iبه برآورد سال جاری کاهش می یابد iبه  ترتیبی که تقاضای جهانی نفت خام تا سال ۲۰۱۷ حداکثر iبه ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

پدیدار تصریح نمود: براساس آخرین گزارش تفسیری تحولات بورس های جهانی قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا ۸۵ دلار و ۲۶ سنت و نفت خام برنت دریای شمال ۱۰۹ دلار و ۴۴ سنت در بازارهای جهانی داد و ستد می شود.
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: در همین جهت میانگین وزنی سبد نفتی اوپک برای هر بشکه ۱۰۶ دلار و ۳۷ سنت و نفت خام سبک ایران ۱۰۸ دلار و ۳۹ سنت و نفت سنگین ۱۰۴ دلار در بورس های توکیوف شانگهای و سنگاپور iبه فروش می رسد.

پدیدار تاکید نمود: فروش اوراق سلف نفتی iبه عنوان ابزاری کارآمد و موثر در صنعت نفت تعریف شده و قرار است این روش سرمایه گذاری کلان و جزء اشخاص حقیقی و حقوقی در این صنعت iبه کار گرفته می شود.

وی اظهار داشت: با استفاده از این روش مردم می توانند در تولید و استخراج نفت سرمایه گذاری و سود قابل توجهی نصیب خود نمایند.

پدیدار تاکید نمود: اشخاص با داشتن ارز و دلار و پول ملی ریال می توانند اوراق را بخرند و در مرحله اول خرید و فروش بر مبنای دلار و چنانچه ارزش هر بشکه نفت iبه هنگام خرید ۱۰۰ دلار و در وقت سررسید iبه ۱۴۰ دلار برسد.

وی یادآور شد: سود سالانه آن ۴ ساله با ۱۰ درصد محاسبه می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.