ثروتمندترین ایرانی کل دوران تاریخ، مقیم آمریکاست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در تازه ترین جدول رده بندی ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان که به شیوه خاص و تازهی توسط مجله فوربس طراحی شده است تنها یک ایرانی حضور دارد طبق جدول مجله فوربس، چنگیزخان مغول با ۴۱۷ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در کل دوران تاریخ بوده است

خبراقتصادی: طبق جدول مجله فوربس، چنگیزخان مغول با ۴۱۷ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در کل دوران تاریخ بوده و پیر امیدیار ،مدیر شرکت «ای بای» با داشتن ۸ میلیارد دلار ثروت در جدول ثروتمندان تاریخی در رتبه ۱۹۳ قرار دارد اما در جدول ثروتمندان در قید حیات او در مقام هفدهم ایستاده است

 در تازه ترین جدول رده بندی ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان که به شیوه خاص و تازهی توسط مجله فوربس طراحی شده است تنها یک ایرانی حضور دارد.

جدول تازه مجله فوربس در این لیست تازه طبق اسناد مختلف تاریخی و … اقدام به معادل سازی ثروت و ارزش پولی – مالی اشخاص مختلف در طول تاریخ با نرخ برابری دلار در زمان فعلی کرده است و بر این اساس چنگیزخان مغول ثروتمندترین فرد کل دوران تاریخ معرفی شده است.

 ثروت چنگیز خان رقمی معادل ۴۱۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است و از این حیث هیچ فرد، حاکم و سلطانی در هیچ کجا و هیچ دوره دیگری یارای برابری با او را نداشته است.

امیدیار تنها ایرانی لیست پولدارها

اما در میان این ۲۰۰ نفر اعلام شده تنها یک ایرانی و آن هم نه مانند چنگیز خان یک سلطان ایرانی، بلکه یک شهروند ایرانی –فرانسوی – آمریکایی که همچنان در قید حیات است حضور دارد این فرد کسی نیست جز «پیر امیدیار» ،موسس و مدیر کل شرکت اینترنتی «ای بای  ebay».

وی که متولد فرانسه بوده و دارای پدری ایرانی و مادری فرانسوی است در همان ایام کودکی (شش سالگی) به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و دوران تحصیل خود در مدارس و سپس دانشگاه را در آنجا گذارند. او بعدها پایگاه اینترنتی معروف «ای بای» که پایگاه اینترنتیی مختص خرید و فروش اجناس مختلف از طریق اینترنت است را تاسیس کرد که در فاصله کوتاهی به یکی از مهمترین پایگاه اینترنتی ها و شرکت های بین المللی اینترنتی تبدیل شد.

 شرکت مذکور در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر کارمند و ۱۴۴ میلیون نفر بازدید کننده روزانه دارد که میانگین سود سالانه آن طی یک دهه اخیر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سال بوده است.

طبق جدول مجله فوربس، امیدیار با داشتن ۸ میلیارد دلار ثروت در جدول ثروتمندان تاریخی در رتبه ۱۹۳ قرار دارد اما در جدول ثروتمندان در قید حیات او در مقام هفدهم ایستاده است. لازم به ذکر است که امیدیار همچنان مقیم و ساکن ایالات متحده است./usviewer


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.