جابز در فکر ساخت آی‌پد مینی بود!!

یکی از مدیران اپل طی ایمیلی فاش کرد که استیو جابز نظر مثبتی در مورد ساخت آی‌پد مینی برای رقابت با تبلت‌های ارزان قیمت گوگل و آمازون داشت.

 

 Jobs

 

ادی کیو، نایب رئیس اپل با ارسال ایمیلی به چند تن از مدیران ارشد این شرکت از جمله مدیر نرم افزاری ارشد و مدیر بازاریابی ارشد اپل از علاقه استیو جابز به ساخت یک تبلت کوچک خبر داد.

 

در این ایمیل آمده است: «وقتی متوجه شدم سامسونگ قصد دارد یک تبلت ۷ اینچی بسازد، به این فکر افتادم که ما هم باید چنین تبلتی تولید کنیم.

بنابراین چندین و چند بار این مساله را با استیو در میان گذاشتم و او آخرین بار نسبت به این ایده خیلی مشتاق به نظر می‌رسید.

به این نتیجه رسیدم چک کردن ایمیل‌ها، خواندن کتاب‌های الکترونیکی، تماشای تصاویر ویدئویی و گشت و گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی روی یک نمایشگر ۷ اینچی واقعا جذاب است.

 

البته وب گردی نقطه ضعف یک تبلت ۷ اینچی است، ولی این مساله چندان اهمیت ندارد.» این درحالی است که جابز حدود ۹ ماه پیش از فوت خود، در کنفرانسی در مورد ساخت آی‌پد مینی گفته بود: «یک تبلت ۷ اینچی از نظر فیزیکی برای کاربران دست و پاگیر است.

 

این اندازه باعث می‌شود لمس و ضربه نوک انگشتی روی نمایشگر به کار دشواری تبدیل شود.

از این گذشته اندازه ۱۰ اینچی آی‌پد است که باعث جذابیت بسیاری از برنامه‌ها روی این تبلت می‌شود.

دعوی حقوقی سامسونگ و اپل بر سر حق امتیازهای انحصاری بار دیگر بالا گرفته است.

این درحالیست که سامسونگ و اپل روی هم بیش از نیمی از سهم بازار موبایل دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. باارزش‌ترین شرکت فناوری دنیا اپل را به کپی‌برداری از قابلیت‌ها و طراحی آی‌پد و آیفون متهم کرده و علاوه بر ادعای خسارت چند میلیون دلاری، انتظار دارد فروش محصولات سامسونگ در آمریکا ممنوع شود.

 

در مقابل سامسونگ هم مدعی شده است که اپل قوانین کپی‌رایت را زیر پا گذاشته و فناوری‌های انحصاری بی سیم این شرکت را در محصولاتش مورد استفاده قرار داده است.

منبع:خبرآنلاین

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.