جاذبه های گردشگری خاص در سفر به قشم

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/04/f721dc7ee74aee9121adf4a4aee324b3.jpg

جزیره قشم یکی از جزیره های بسیار معروف و پربازدید واقع شده در تنگه هرمز و استان هرمزگان است. جزیره ی زیبای قشم هرساله از تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی پذیرایی می کند و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. این جزیره زیبا دارای ساکنینی با مذهب اهل تسنن است که از کودکی کودکان خود را با روش های دینی و آموزش قرآن تربیت می کنند. همچنین با تعدادی از ساکنین که دارای مذهب تشیع هستند در کنار هم در صلح زندگی می کنند. جزیره قشم دارای سه شهر است که با نام های قشم، سوزان و درگهان معروف هستند. این جزیره زیبا دارای مکان های گردشگری فراوانی است که امروز می خواهیم مناطق گردشگری طبیعی و به نوعی طبیعت گردی در قشم را به شما معرفی کنیم. از مکان های طبیعی و گردشگری این جزیره زیبا می توان به غار نمک، جنگل دریایی حرا و ژئو پارک و دره ستارگان و همچنین غار خربس دلفین‌های آبی خلیج فارس، جزایر ناز و غار نمکدان بناجعلی اشاره کرد. همچنین وجود گنبد نمک، چشمه های آب معدنی، تنگه چاهکوه، تنگه عالی، بام قشم، دره تندیس ها، کلات کشتاران و ده ها تخته سنگ و صخره با شکل های عجیب و غریب و دریایی که منظره ای بسیار زیبا را پدید آوره است اشاره کرد.

غار نمک قشم

در غرب جزیره زیبای قشم در تور قشم ارزان  و بعد از روستای سلخ در جاده غار نمکدان، غار نمکی قشم واقع شده است. این غار یکی از جاذبه های زیبا و گردشگری این جزیره ی توریستی است. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه ی کوه از فاصله ای بسیار دور هم منظره ای بسیار زیبا دارد. در فاصله ی ۹۰ کیلومتری از شهر قشم این کوه و گنبد نمکی واقع شده است و این کوه ۲۳۷ متر از سطح دریا فاصله دارد.  

به گزارش سفر باتو ، در داخل غار نمک تاریک است و نور کافی در آن وجود ندارد از این رو برای تماشای داخل غار و همچنین تماشای استلاکتیت های بلورین نمک باید از چراغ قوه استفاده کنید. سقف این غار پوشیده از قندیل ها و بلورهای نمک است و منظره ای بسیار زیبا را برای بیننده  به نمایش گذاشته است. ناگفته نماند که غار نمکدان به نام‌های غار نمکی، غار نمک قشم و غار سه مرد برهنه نیز معروف است.  

جنگل دریایی حرا زیستگاه امن پرندگان مناطق گرمسیری

جنگل دریایی حرا در هرمزگان بین بندر خکیر و قشم جنگل دریایی واقع شده است این جنگل در فاصله ی ۶۰ کیلومتری غرب قشم و تنگه خوران در جاده جنگل حرا سهیلی واقع شده است. جنگل حرا ۲۲ هزار کیلومتر است و این جنگل که یکی از جاذبه های عجیب جزیره زیبای قشم است در سواحل خلیج فارس و دریای عمان واقع شده است. حدود ۲۴۰۰ کیلومتر از این جنگل در سواحل شمالی و غربی و در ۶۰ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. این جنگل تحت حفاظت محیط زیست است و درختانی که در این جنگل قرار دارند همیشه سبز هستند و این جنگل همیشه سر سبز است. طول درختان این جنگل از ۳ متر وجود دارد تا ۶ متر و یکی از ویژگی های جالب این درختان سازگاری آن ها با آب شور است. و با دفع نمک آب شور، آن آب را شیرین می کنند. در تور آنکارا ارزان قیمت کجاها گردش کنیم؟

ناگفته نماند که درخت حرا به حکیم و فیلسوف ایرانی ابواعلی سینا نیز نسبت داده شده است.

ژئوپارک قشم

    یکی از جاذبه ها و مکان های گردشگری بسیار دیدنی و جذاب جزیره قشم، ژئوپارک است . این پارک در بخش غربی جزیره واقع شده است و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری زیادی است که در میان آن ها می توان به گونه های گیاهی و جانوری، وجود پرندگانی مثل فلامینگو، پرستو، شهد خور، بلبل خرما و هزاران پرنده دیگر با اسم های عجیب و غریب اشاره کرد.

دره ستارگان هم یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبای جزیره قشم است که بخشی از ژئوپارک به شمار می آید و سنگ های موجود در این دره پس از کارشناسی های انجام شده توسط زمین شناسان دارای قدمت دو میلیون سال هستند. دره ستارگان در یونسکو ثبت شده است و اشکال دیدنی صخره های آن طی سال ها بر اثر فرسایش خاک و تاثیر تندبادها به وجود آمده است. ناگفته نماند که این دره در ساحل جنوبی جزیره قشم و در ۵ کیلومتری روستای برکه خلف واقع شده است. تور نوروز ۹۹ در سایت سفر باتو پیشنهادات مناسبی برای شما دارد.

غار خربس  در شهر هرمزگان و جزیره قشم و ۱۵ کیلومتری شهر قشم، غار خربس قرار دارد. این غار در زمان ساسانیان به وجود آمده آست.  در هزاران سال گذشته در زمان ساسانیان خربس روستایی آباد بوده است که این غار در این روستا جای گرفته است. همچنین در اطراف این روستای تاریخی تپه های کوتاه و بلند مرجانی به صورت دایره وار وجود دارند و برروی این قلعه زیبا گورستانی قرار دارد که روبه روی غار خربس است. دهانه این غار در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری از سطح زمین و در دل کوه است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.