جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود (ع) / مصدومیت ۶ تن تاکنون

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد. اما دقایقی بعد تلفن همراه این فرد خاموش شد با این وجود  با توجه به هشدارهای قبلی هواشناسی، عوامل اورژانس این گزارش را به منزله یک گزارش صحیح تلقی کرده و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در امامزاده داوود (ع) اعزام شد. مدتی بعد هم  سه دستگاه آمبولانس دیگر به این منطقه اعزام شد و در حال حاضر مجموعا هفت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل مستقر است.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود (ع) / مصدومیت ۴ تن تاکنون
خسارات ناشی از سیلاب در امامزاده داوود (ع)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت زنی در این محدوده اقدام خواهد شد.

هشدار مرتبط: بی‌گدار به آب نزنیم/ هشدارهایی برای مواجهه با سیل و آبگرفتگی

وی از قطع برق در این محدوده نیز خبر داد و گفت: امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از کف صحن امام‌زاده نیز ریزش کرده است.

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود (ع) / مصدومیت ۴ تن تاکنون
خسارات ناشی از سیل

اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

خبر مرتبط: وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود (ع) / مصدومیت ۴ تن تاکنون
امدادگران در حال انتقال یک مصدوم

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود (ع) / مصدومیت ۴ تن تاکنون
رانش زمین در پی جاری شدن سیلاب

قسمتی از صحن امام‌زاده که دچار ریزش شده است

رانش زمین در محدوده امام‌زاده داوود

جاده امام‌زاده داوود (ع)

خسارات ناشی از سیل در امام زاده داوود

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.