جاعل دستور فک پلمب صادر می‌کرد

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

مرد جاعل که با همدستی اعضای باند خود، برگه جعلی مربوط به فک پلمب یک رستوران را در شمال غرب تهران به مردی فروخته بود تا او به‌طور غیرقانونی رستوران خود را بازگشایی کند، همراه همدستانش از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت اداره پلیس اطلاعات و امنیت تهران مبنی بر این‌که یک رستوران که پیش از این به دلیل برخی تخلفات صاحب آنجا پلمب شده بود، با مدرک جعلی فک پلمب و بازگشایی شده است، در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه۲ تهران مطرح شد.

در پی این شکایت، ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و صاحب رستوران به مرکز پلیس احضار و بازجویی شد.

برگه فک پلمب با پنج میلیون تومان

این مرد در بازجویی گفت: به‌دلیل تخلف رستورانم از سوی پلیس پلمب شد. چند روز بعد یکی از مشتریان قدیمی‌ام به سراغم آمد و با مطلع شدن از این‌که رستوران بسته شده است، ادعا کرد با مردی در اداره اماکن آشنایی دارد و می‌تواند مجوز فک پلمب رستورانم را بگیرد.

وی اضافه کرد: مرد مشتری پس از ۱۱ روز با من تماس گرفت و گفت در قبال برگه فک پلمب رستوران باید پنج میلیون تومان به او بپردازم. ساعاتی بعد به ملاقاتم آمد وبرگه را به من داد و پول را گرفت. من هم با اطمینان از این‌که او مجوز قانونی فک پلمب را برایم گرفته است، رستوران را دوباره راه‌اندازی کردم غافل از این‌که برگه جعلی بوده و آن مرد علاوه بر کلاهبرداری از من، مرا گرفتار قانون می‌کند.

در پی اظهارات صاحب رستوران، برای او قرار قانونی صادر شد و پلیس تحقیقات را برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز کرد.

در مرحله بعدی تحقیق، ماموران مخفیگاه مرد فراری را شناسایی و او را دستگیرکردند.

دستگیری پنج متهم دیگر

با انتقال این متهم به مرکز پلیس و بازجویی از او معلوم شد، متهم پنج میلیون تومان از صاحب رستوران گرفته و بخشی از آن را به پنج نفر از دوستانش و به یک سازنده مهر پرداخت کرده و از طریق آنها توانسته است، برگه‌ای جعلی مبنی بر فک پلمب رستوران را تهیه کرده و به صاحب رستوران دهد.

در پی اعتراف متهم، در مرحله بعدی پنج همدست وی نیز شناسایی و دستگیر شدند و هر کدام به جرم خود اعتراف کرده و گفتند مبالغی را از مشتری رستوران ـ سفارش‌دهنده برگه فک پلمب ـ دریافت کرده‌اند.

برای این افراد نیز قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای پیدا کردن جاعل مهر ادامه پیدا کرد تا این‌که چند روز پیش ماموران مخفیگاه این متهم را شناسایی کردند و او دستگیر شد.

اعتراف مرد جاعل

مرد جاعل با اعتراف به تهیه برگه فک پلمب جعلی به پلیس گفت: در زمینه تهیه مهر فعالیت داشتم و به‌واسطه یکی از دوستانم مطلع شدم مردی برای راه اندازی دوباره رستوران خود احتیاج به برگه فک پلمب دارد بنابراین مبلغی را از طریق واسطه‌هایی از صاحب رستوران دریافت کردم سپس با جعل مهر و امضای یکی از مسئولان عالیرتبه نیروی انتظامی، آن را روی یک برگه جعلی مربوط به فک پلمب رستوران ثبت کردم و از طریق یکی از واسطه‌ها به صاحب رستوران رساندم تا او فعالیت خود را از سر بگیرد.

بنابراین گزارش، با اعتراف مرد جاعل و همدستانش، برای همگی آنها از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲ تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرائم متهمان ادامه دارد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالSeptember 18, 2012 11:54 AM  تعداد مشاهده: ۶

بازدید از صفحه اول


حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.