جاکارتا موظف به حمایت از مسلمانان میانمار است

به گزارش ایرنا از جاکارتا به نقل از سایت خبری دتیک نیوز، دولت اندونزی همچنان توسط اقشار مردم و سازمان های مختلف این کشور برای حمایت از مسلمانان میانمار تحت فشار است.

در این راستا ‘مایکل تنه’ سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی اظهار داشت که فشارهای داخلی، موجب اتخاذ موضع دولت اندونزی در خصوص بحران کشتار مسلمانان در میانمار نشده، بلکه دفاع از حقوق مسلمانان ‘روهینگیا’ از مدتها پیش در دستور کار دولت اندونزی قرار داشته است.

وی با اشاره به قانون اساسی اندونزی گفت: این منشور، دولت را مجاب کرده است تا به رویارویی با هرگونه ظلم و ستم در جای جای جهان بپردازد.

در چند روز اخیر مقام های پارلمانی اندونزی از بی توجهی دولت این کشور به قتل عام و کشتار مردم بی دفاع راخین میانمار بشدت از دولت گلایه مند بوده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی با اشاره به حمایت و محافظت اندونزی از پناهجویان میانماری که به خاک این کشور پناه آورده اند، گفت: ما بکارگیری دیپلماسی مستقیم با میانمار را در برنامه های خود داریم؛ به طوری که خواهان برقراری دموکراسی و یکپارچگی و انسجام ملی در این کشور شده ایم.

همچنین ‘معروف امین’ عضو هیأت رئیسه مجلس علمای اندونزی نیز با محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار از حکومت نظامی این کشور توقف این جنایات را به فوریت خواهان و خواستار حفظ حقوق اقلیت مسلمان در این کشور شده است.

وی با انتقاد از سازمان ملل متحد و سکوت این نهاد بین المللی، گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید فکری به حال وضع مردم مسلمان و بی پناه میانمار کند و امیدواریم در ماه مبارک رمضان مسأله مسلمانان میانمار حل و فصل شود و آنان به حقوق خود دست یابند.

شش درصد از جمعیت ۶۰ میلیونی میانمار را مسلمانان تشکیل می دهند که متأسفانه از سوی دولت این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند و در دو ماه اخیر بیش از ۶۵۰ تن از آنان توسط افراطیون به قتل رسیده، یکهزار و ۲۰۰ نفر ناپدید، ۸۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده و بیش از یکهزار و ۳۳۶ باب خانه مسلمانان به آتش کشیده شده است.

براساس آخرین آمار در این مدت حدود ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیان نیز از ترس شکنجه به بنگلادش گریخته اند.

آساق**۳۳۵**۱۵۰۴ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۳۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.