جالب ترین بندپایان دنیا +عکس

۰۹اردیبهشت،

بندپایان که قدیمی و ریش سفیدهای این کره خاکی می باشند از انواع مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام آن ها ویزگی خاصی دارند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بندپایان قدیمی ترین موجوداتی می باشند که در کره زمین زندکی می کردند. به نوعی اساس حیات گیاهان و موجودات مختلف به وسیله بندپایان پدید آمده است.

بندپایان گونه های بسیار بسیاری دارند که در میان آنها ۸۰ درصد از میان بی مهرگان می باشند که شامل ۷۵ درصد گونه های جانوری است. بندپایان با گونه های مختلفی که دارند گاهی به انواع عجیبی تبدیل می شوند که امروز بعضی از عجیب ترین بندپایان را با هم مرور می کنیم:

** سوسک طلایی

در شمال آمریکا سوسکی ۷ میلیمتری زندگی می کند که در نوع خود بسیار جالب است. این سوسک با رنگ طلایی اش شناخته می گردد اما مطالعات نشان می دهد که این سوسک در شرایط مختلف قابلیت تغییر رنگ را نیز دارد. این سوسک ها غالبا روی برگ درختان زندگی می کنند ولی اگر آن ها را از محل زندگی اصلی دور کنید به رنگ های مختلفی مانند قهوه ای در می ایند. این سوسک ها غالبا بی آزار می باشند و از گیاهان تغذیه می کنند.

** سوسک ببری

گونه دیگری از سوسک ها که بیشتر در استرالیا دیده شده است به “سوسک ببری” مشهور می باشند. این سوسک ها سریع ترین موجودات روی زمین می باشند به طوری که می توانند به سقف سرعت ۲٫۵ متر در ثانیه برسند که این سرعتی معادل آن است که انسان تقریبا ۹۰۰ کیلومتر در ساعت بدود. این سوسک در سرعت های بالا بینایی خود را از دست می دهد به همین سبب تنها در مسیرهای کوتاه و برای شکار می دود. این سوسک بسیار خشن است پس به هیچ حشره کوچکی رحم نمی کند چرا که می تواند با یک حرکت ان را بخورد.

** کرم ASP

یکی از زیباترین کرم های دنیا بار دیگر در آمریکا زندگی می کند. این کرم با حالت پشمالو ای که دارد به نظر جذاب و بی خطر می رسد اما این تنها نگاه اول است چرا که اگر دست به آن برخورد کند یکی از سم های خطرناک دنیاست که در یک لحظه وارد بدن می گردد. این کرم با حالت سمی که دارد سبب به وحود آمدن سردرد؛ تنگی نفس و … میشود. البته نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که سم این کرم کشنده نیست و تنها حال انسان را کمی بد می کند.

** حشره شاخ دار

آفریقای جنوبی میزبان یکی از حشره های زیبا و در عین حال جالب است که با نام حشره شاخدار شناخته می گردد. این حشره قابلیت آن را دارد که تا ۱۰ میلی متر رشد کند پس در میان بندپایان درختی بسیار بزرگ است. این حشره برای آنکه بتواند از خودش محافظت کند یک شاخ بسیار بزرگ روی کمرش دارد به همین سبب به شاخدار معروف است.  نمونه های بسیاری از این حشره وجود دارد که هر کدام آن ها در نقطه ای خاص از زمین زندگی می کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.