جامعتین را فصل الخطاب می‌دانیم/ اصولگرایان قطعا به اجماع می‌رسند

۱۵اردیبهشت،

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری از اجرای مکانیزمی برای رسیدن به کاندیدای نهائی در جریان اصولگرایی داد و گفت: اصولگراها قطعا به یک اجماع می‌رسند.

 به گزارش ممتازنیوز، یحیی آل‌اسحاق بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: در سطح جهانی ،جهان سلطه ایران را بزرگ‌ترین تهدید خود می داند زیرا از قدرت ایران آگاهی دارند و به همین سبب از حوزه اقتصادی وارد شده اند و جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران به راه انداخته‌اند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان چالش عمده کشور را تورم ،بیکاری ،سلامت، معیشت دانست و افزود: نگرانی‌هایی در کشور وجود دارد که دولت آینده باید با نظام تدبیر مناسب موفقیت‌هایی را برای کشور به دست آورد.

آل اسحاق در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های ما در اداره کشور باید واقع نگر و آرمان‌گرا باشد و مجموعه‌ای از این دو خصوصیت را داشته باشد، با نگاه به واقعیت‌ها و آرمان‌ها برای دنیا و آخرت مردم برنامه داشته باشد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر بگوییم تحریم‌ها ما را از کار انداخته حرف درستی نیست، در اقتصاد با دنیا رابطه داریم اما تحریم‌ها سبب شد گران زندگی کنیم و کار را تا مقداری سخت کردند اما می‌توانیم از همین فرصت تحریم‌ها برای فرصت‌های کشور استفاده کرد، از نظر اقتصادی نباید وابسته به دنیا باشیم و سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی اهداف ما را تحقق می‌بخشد.

وی در پاسخ به این سئوال که رحیم مشایی از سوی دولت وارد عرصه انتخابات می‌شود یا نه تصریح کرد: من حتی نمی‌توانم در مورد خود اظهار نظر کنم که می‌مانم یا کنار می‌کشم ، چه برسد به دیگران و اینکه نسبت به وی حساسیت وجود دارد باید گفت نسبت به چه کسی حساسیت وجود ندارد؛ فقط باید بگویم که اگر نظام را قبول دارید باید ساز و کارهای قانونی آن را هم قبول داشته باشید و به رأی شورای نگهبان احترام بگذارید.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این‌که آرمان‌ها را باید به عنوان اصل و نه به دید حاشیه در اقتصاد نگریست، افزود: اصولگرایان معتقدند در اداره امور کشور واقعیت‌ها را باید دید و اجازه نداد دشمنان با بعضی کاستی‌ها آرمان‌ها را مورد هجوم قرار دهند.

آل‌اسحاق بهترین اگوی اقتصادی متناسب با نظام اسلامی را متعلق به اصولگرایان دانست و گفت: ادعای ما این است که دو جریان دیگر می‌خواهند به صورت انتزاعی کشور را اداره کنند همچنان‌که اصلاح‌طلبان معتقدند اگر کشور را توسعه بدهیم مشکلات اتوماتیک‌وار برطرف می‌شود و دولتی‌ها هم می‌گویند به هر قیمتی به دنبال رفع شکاف‌ها باشیم و همه بودجه را به سمت کارهای عمرانی ببریم.

وی از پریدن دولت روی شاخه هزینه گفت و عنوان کرد: با یارانه منابع را توزیع می‌کنند و نهایتا در این راه به سرمایه‌گذاری و تولید کمتر توجه ‌می‌شود و امروز هم که می‌بینیم بر اثر همین توزیع نادرست ۴۵ هزار تومان یارانه می‌دهند و ۷۵ هزار تومان تورم ایجاد شده است.

یحیی آل‌اسحاق اظهار کرد : اصولگرایان قطعا جامعتین را فصل الخطاب و هماهنگ‌کننده می‌دانند.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه گروه های اصولگرا به صورت فردی و بلوکی تلاش می‌کنند و قرار آنها بر این است که تا موقع ثبت‌نام، حین ثبت‌نام یا بعد از آن براساس نظر سنجی و حسی که جامعه برای شناخت کسی که امکان مقبولیت و احتمال رای بیشتر را به عنوان بهترین و مناسب‌ترین اشخاص گرفته می‌شود با یک مکانیزمی آن فرد اصلح را انتخاب کنند.

آل اسحاق با بیان اینکه داوری جامعتین را همه ما قبول داریم، اظهار کرد: علاوه بر گروه ۵+۱ آقای ولایتی نیز به این امر پایبند می باشند.

وی تصریح کرد: فضای عمومی کشور ، علما منتظر می باشند حکمیت شکل بگیرد و علاقمندان نظام در طیف اصولگرا منتظر اظهار نظر جامعتین می باشند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه ضرورت تصمیم‌گیری قطعی است  هم شرایط و عقل ریاضی ایجاب می‌کند که یک رئیس‌ جمهور با عقبه و پشتوانه قوی انتخاب و سر کار بیاید.

وی خبر از اجرای مکانیزمی برای رسیدن به کاندیدای نهائی در جریان اصولگرایی داد و گفت: اقداماتی درحال اجراست و مذاکراتی با جامعیتن و تک تک کاندیداها اعم از ائتلاف پنج نفره و پیشرفت و مستقل ها و کاندیداهای جبهه پایداری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا در یک نفر به اجماع خواهند رسید.

آل اسحاق ادامه داد: در حوزه‌های خرد اقتصادی در زمینه صنعت، درآمد و مسکن مهر مشکل داریم و متاسفانه ۴۰ درصد منابع بانکی به سمت مسکن مهر رفته است.

وی با بیان اینکه  تورم، کم توجهی به تولید و روزمره شدن اقتصاد نتیجه سیاست‌های دولت بود، گفت: جهت‌گیری منابع اقتصادی مانند منابع بانکی با توجه به اینکه اقتصاد کشورمان بانک محور است، عمده تسهیلات به یک جهت خاص مانند مسکن مهر رفت که البته باید در جای خودش به آن توجه ویژه شود و باید آن را به اتمام رساند، اما بقیه حوزه‌های اقتصادی و تولید دچار مشکل بوده است.

نامزد موتلفه اسلامی  تصریح کرد: اقتصاد به عنوان یک مجموعه و برآیندی از همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده و ماحصل خروجی آن رشد، توسعه و پیشرفتع رفاه، تولید و  ثروت و اشتغال است.

وی افزود: ما واقع گرای آرمانگرا هستیم، واقعیت‌های جهان را با حفظ آرمان‌هایمان ببینیم، در حوز‌ه‌های اقتصادی بعضی‌ها اعتقاد به توسعه تنها دارند در صورتی که ما پیشرفت را با عدالت می‌خواهیم و پیشرفت بدون عدالت و عدالت بدون پیشرفت امکان پذیر نیست.

آل اسحاق در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد برنامه اصولگرایان برای رقابت در انتخابات گفت: در این بین دو نظر وجود دارد ، برادران جبهه پایداری معتقدند طیف مقابل قدرت اجرایی در کشور ندارد و رقابت بین اصولگرایان است، اما ما معتقدیم اگر با این تفکر جلو برویم، آنها از ما پیشه می گیرند و اصولگرایان باید کاندیدای واحد به صحنه بفرستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نفع کسی کنار می‌کشید، گفت: من فقط به نفع کاندیدای مورد نظر جامعتین کنار می‌روم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه ها و آثار تورمی آن به سبب نوع مدیریت و نحوه اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: ما از هدفمندی یارانه‌ها دفاع کردیم ولی با توجه به نحوه نادرست مدیریتی آن با تورم مواجه شدیم و مجبور شدیم.

وی اجرای هدفمندی یارانه را از اقدامات شجاعانه دولت احمدی‌نژاد اعلام کرد و  گفت: واقعا باید منصافانه گفت که دولت جسوری بود و بسیاری از کارهایی که دولت‌های قبلی اعتقاد به آن داشتند اما به سبب عدم جرات یا فقدان الزامات نتوانستند انجام دهند این دولت ریسک را کرد و انجام داد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.