جامعه اسلامی دانشجویان، دادگاه احمدی‌نژاد را «به دور از درایت» خواند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای دربارهٔ دادگاه محمود احمدی‌نژاد، برگزاری این دادگاه را «غیرضروری و به دور از درایت و تدبیر» توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،متن این بیانیه بدین شرح است:
«به نام پروردگار عادل و حکیم
در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با سخنگوی قوه قضاییه بود که به طور رسمی خبر برگزاری دادگاه رییس‌جمهور سابق کشورمان آقای دکتر احمدی‌نژاد منتشر گردید. انتشار یافتن این خبر واکنش‌های گوناگونی در محافل داخلی کشور و واکنش‌های بعضا همراه با شیطنت و خوشحالی در رسانه‌های خارجی به همراه داشت.
جدای از هرگونه پیش قضاوتی باید بیان داشت جنبش اصیل و انقلابی دانشجویی معتقد است نفس برگزاری این چنین دادگاه‌هایی برای مسئولین رده بالای کشور بلامانع است و حتی خود نشان از آن است که مطابق نص صریح قانون اساسی مسئولین کشور نیز همچون سایر ملت در پیشگاه قانون پاسخگو و برابر می باشند. اما در کنار تمامی این موارد، نگرانی‌هایی پیرامون برگزاری دادگاه رییس‌جمهور سابق کشورمان وجود دارد که جنبش اصیل دانشجویی بر طبق تاکیدات مکرر رهبری بزرگوار انقلاب، مبنی بر مطالبه‌گری از سایر قوای سه گانه، موظف به پیگیری و پاسخ خواهی از قوه قضاییه پیرامون این چنین نگرانی‌هایی است.
متاسفانه در طی سالهای قبل به خصوص پس از فتنه آمریکایی، اسرائیلی ۸۸ در مقاطع گوناگون شاهد بوده‌ایم، قوه قضاییه آنچنان که باید و شاید نتوانسته است مطالبات انقلابی و به حق متن ملت را پاسخگو باشد و در مواردی بی‌توجهی و احیاناً تاخیرات پیاپی و ملال‌آور در محاکمه متهمین، کام امت حزب‌الله و دانشجویان انقلابی را تلخ نموده است. به راستی لازم است از مسئولین قوه قضاییه سوال گردد که آیا در تمامی شکایات و دادگاه‌های دیگر این شتاب و سرعت برای برگزاری دادگاه وجود دارد یا آنکه نوع مسئولیت متهمین، گرایشات سیاسی آنان، آقازادگی و بزرگزادگی، وابستگی‌های خانوادگی و این‌گونه موارد تبعیضی در تاخیر یا عدم تاخیر برگزاری دادگاه متهمین تاثیرگذار بوده است؟!
هرچند ما همواره به دستگاه قضایی کشورمان دارای حسن ظن بوده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم بود، اما به راستی به کدام دلیل می توان برگزاری دادگاه رییس‌جمهور سابق کشورمان را ارجح و مهمتر از برگزاری دادگاه بسیاری از متهمین اقتصادی، سیاسی و فتنه‌گر دانست؟
به راستی تا کی باید خواسته‌های به حق و به جای مردم بصیر کشورمان در حماسه نهم دی پیرامون برگزاری دادگاه و محاکمه قاطعانه سران خائن فتنه ۸۸ نادیده انگاشته گردد؟
با چه توجیهی می‌توان اقدامات فتنه‌انگیزانه و علیه امنیت ملی شخص محمد خاتمی در سال ۸۸ را نادیده انگاشت و درخواست و مطالبه‌ای برای برگزاری دادگاهی به منظور رسیدگی به اتهامات آشکار او نکرد و در مقابل بدون نگرانی و با ساده‌انگاری برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد را به نظاره نشست و سکوت نمود؟
آیا دادستان کل کشور فراموش نموده‌اند که در دوران فرار آقازاده فراری مهدی هاشمی رفسنجانی به لندن و قبل از بازگشت او، چه قول و وعده‌هایی پیرامون دستگیری و محاکمه این متهم گستاخ اقتصادی، امنیتی توسط قوه قضاییه به مردم داده می‌شد اما پس از بازگشت او متاسفانه شاهد بوده‌ایم هیچ‌کدام از آن وعده‌های دور و دراز در عمل به وقوع نپیوسته است!
ما فرزندان امام خمینی و امام خامنه‌ای ضمن تشکر از تمامی خدمات ارزشمندی که دستگاه محترم قضایی در طی این سالها اعمال نموده است آشکارا بیان می کنیم که علی‌رغم استقبال ما از هر گونه تصمیم قضایی که در آن نشانی از عدالت عمومی یافت گردد و برابری ملت و مسئولین در مقابل قوانین کشور را به اثبات رساند، اما با وجود پرونده‌های باز و بسیار مهمی که برخی از آنها اشاره گردید و متاسفانه اقدام جدی در راستای برگزاری دادگاههای آن صورت نپذیرفته است، برگزاری چنین دادگاهی با این سرعت و عجله زیاد را غیرضروری و به دور از درایت و تدبیر می‌دانیم، چراکه هر عقل حکیم و نفس سلیمی ضرورت رسیدگی به فسادهای اقتصادی، سیاسی و فتنه‌انگیزاننده را به مراتب مهم تر و دارای اولویت و شتاب بیشتری قلمداد می‌کند. والعاقبه للمتقین»


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.