جامعه اسلامی دانشجویان خواهان رسیدگی به بورسیه‌های غیرقانونی شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای خطاب به روحانی خواهان رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده‌های بورسیه غیرقانونی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به روحانی نامه‌ای مبنی بر موضوع بورسیه‌های غیرقانونی نوشته،که به شرح زیر می‌باشد:

باسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری

جناب آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به استحضار می‌رساند، همانطور که اطلاع دارید، طی یک سال گذشته و با روی کار آمدن وزیر سابق علوم جناب آقای فرجی دانا، خبر‌هایی مبنی بر بورسیه شدن غیرقانونی حدودا سه هزار و هفتصد نفر در دولت‌های نهم و دهم شنیدیم.

متاسفانه با رسانه‌ای شدن زودهنگام این مطلب و راه افتادن جریان رسانه‌ای، بدون اینکه تحقیقات جامعی در این زمینه صورت گیرد، و انتشار اسامی بورسیه‌ها آبروی این دانشجویان که به صورت قانونی هم بعضا پروسه بورسیه شدن را طی کرده بودند در معرض خطر قرار گرفت.

اخیرا اما پیش از استیضاح وزیر علوم بحث بورسیه‌ها به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌ها تلاش شد تا پی گیری مساله بورسیه‌ها توسط وزیر علوم را علت استیضاح وی به نظر برسد، که دلیل اصلی این حرکت یک فریب و دروغ رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی بیش، نبوده است.

بررسی منطقی و بدون هیاهوی موضوع بورسیه‌ها و همچنین تاکید ریاست محترم جمهوری به پیگیری این مساله، مشخص شده است که تعداد زیادی از این بورسیه‌ها قانونی بوده و حدود هزار مورد هم شناسایی شده است که دارای مشکلات قانونی هستند.

ما به عنوان نماینده دانشجویان و دانشگاهایان به عنوان کسی که در کلام دغدغه‌مند فضای دانشگاهی و مساله بورسیه‌ها است از جنابعالی استدعا داریم که:

اولا در فضایی منطقی و به دور از هیاهو پرونده تمام بورسیه‌های صورت گرفته در طول مدت ۲۴ سال اخیر (۱۳۶۸-) بررسی و نتایج کار‌شناسی شده این پروند به اطلاع ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی رسانده شود تا تمام شبهات و سوالات اذهان عمومی برطرف گردد.

دوما در صورت وجود هرگونه تخلف عمدی و غیر قانونی که ضربه زننده به وجاهت فضای علمی و عقیدتی. پژوهشی در محیط دانشگاه است با تمامی بورسیه‌های غیرقانونی چه آنانکه لباس استادی را به ناحق بر تن نموده‌اند و چه آنان که سودای استادی دانشگاه را در سر می‌پرورانند برخورد لازم صورت گیرد.

سوما در هنگام اتمام تحقیقات با افرادی که در این مدت بدون هیچ توجیهی و صرفا بر اساس مقاصد شخصی برخی تهمت‌های ناروا به آن‌ها زده شد و آبروی ایشان برده شد عذرخواهی و اقدامات لازم جهت برگرداندن آبرو فرزندان علمی کشور صورت گیرد.

با تشکر

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
علی پهلوان کاشی

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.