جامعه بین المللی باید طرفین درگیردر سوریه را به مذاکره بکشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، “کیونگ ووآ کانگ” معاون کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل  در گفتگو با روزنامه اتریشی “وینر سایتونگ” اظهار داشت : من اعتقاد دارم که بهار عربی به خصوص در طولانی مدت جان تازه و رونقی به حقوق بشر خواهد داد. اما تاثیرات و نتایج بهار عربی تنها به کشورهای عربی محدود نمی شود، بلکه متوجه رهبران سیاسی در دیگر کشورها نیز هست. رهبران سیاسی حالا این پیغام را دریافت کرده اند که آنها سیاستهای شخصی خود را باید مطابق با استانداردهای حقوق بشر شکل دهند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش خشونتها در طرفها و گروههای درگیر در سوریه با نادیده گرفتن حمایتهای گسترده غربی ها و متحدانشان از گروههای مسلح که به ناامنی و بی ثباتی در سوریه دامن می زنند، همچنین خاطر نشان کرد: هزینه این خشونتها را جمعیت غیر نظامی سوریه پرداخت می کنند که در این درگیریها کشته و مجروح می شوند.

این مقام سازمان ملل خودداری برخی طرفها از گفتگو و روی آوردن آنها به خشونت را غم انگیز و دلسردکننده خوانده و اظهار داشت: جامعه بین المللی باید حالا با یک رای سخن بگوید و هر دو طرف درگیر در سوریه را به مذاکره دعوت کند.

“ووآ کانگ” در ادامه با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از پناهندگان سوری یعنی تقریبا دو سوم آنها کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال هستند تاکید کرد که در این راستا باید اقدامات ویژه ای انجام شود و حمایت جامعه بین المللی در این راستا ضروری است. نگرانی ها برای حمایت از بچه ها و حقوق آنان با گذشت هر روز ضروری تر به نظر می رسد. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.