جامعه کارگری کشور در سال ۹۰ شاهد کمترین تنش بود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ محمد حسین فروزان مهر’ روز چهارشنبه پس از مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در محل مجتمع صنایع چوب و کاغذ مازندران در جمع خبرنگاران افزود: برغم همه تنگناها اقتصادی که بر اثر تحریم های اقتصادی علیه نظام اسلامی ایران در سال گذشته وجود داشت شاهد تنش های کارگری نبودیم .

وی در عین حال گفت: هر چند در برخی از استانها با برخی بحران های کارگری مواجه بوده ایم ، اما باید این واقعیت را قبول کنیم که در اجرای هدفمند کردن یارانه ها این گونه مشکلات مطرح می شود و برخی از واحد ها باید خود را با وضعیت جدید هماهنگ کنند و برای توسعه روش های تولید را تغییر می دادند.

وی به اهمیت اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: پیش نویس این قانون با همکاری شرکای اجتماعی وزارت تعاون کار ، و رفاه اجتماعی تدوین و به دولت ارسال شده است.

وی از توجه به کارگر و کارفرمایان در اصلاح قانون کار خبر داد و بیان داشت: اصلاح قانون

کار لازمه رسیدن به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات است.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از تدوین سند کار شایسته خبر داد و گفت: این سند در دولت تصویب و به مجلس ارسال خواهد شد.

فروزان مهر به کاهش هشت تا ۱۰درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته اشاره کرد و

ادامه داد: این درحالی است که شمار واحد های تولید و صنعتی در سال گذشته افزایش یافت .

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به کاهش زمان رسیدگی به شکایت کارگران در مراجع قضایی از ۹۰ روز به ۵۰ روز اشاره کرد و بیان داشت: با فعالیت پنج هزارو ۶۰۰شورای سازش بسیاری از پرونده ها بدون اینکه شکایت کارگری به مراجع قضایی برسد، حل و فصل می شود.

وی از تشکیل کارگروه ویژه حمایت از تولید خبر داد و گفت: به منظور حفظ اشتغال موجود و به روز شدن واحد های تولیدی این کارگروه شکل گرفت.

فروزان مهر با اشاره به اهمیت رقابتی شدن واحد های تولیدی و صنعتی و توجه به مهارت کارگران اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از واحد های تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کنند که باید برای اقتصادی شدن ، بیشتر تلاش کنند.

وی کاهش بیکاری در کشور را منوط به همراهی و همکاری و وحدت اجزای سه قوه دانست و گفت: امروز نباید همه نگاهها فقط به دولت باشد و این گونه نگاه به مسایل بی انصافی است.

وی بر لزوم ورود بخش خصوصی در بازار کار ، سرمایه ، پول و کالا و خدمات تاکید کرد و افزود: دولت های نهم و دهم با تقاضای کار بیکاران فارغ التحصیل و مسکن مواجه شد اما با تدبیر و شجاعت دکتر احمدی نژاد این مشکلات در حال حل شدن است.

وی پیک تقاضای کار در ایران را تا سال ۹۴ عنوان کرد و بیان داشت: در این موقعیت بعضی ها درصدد بازار سازی به جای بازاریابی هستند .

وی به کاهش ۲/۱درصدی نرخ بیکاری سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹اشاره کرد و گفت: راستی آزمایی آمار اشتغال یک میلیون ۶۰۰هزار نفری سال پیش نیز در حال انجام است.ک/۳

۲۵۸۵/۴۰۲/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۳۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.