جامعه پزشکی ارتش پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف داشته است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین ‘سیدمحمدعلی آل‌هاشم’ در مراسمی به مناسبت اول شهریور ماه، روز پزشک که با حضور جمعی از فرماندهان و مسوولان جامعه پزشکی‌ارتش برگزار شد، از تلاش‌های جامعه پزشکی ارتش تقدیر کرد.

وی افزود: روز پزشک نه فقط برای پزشکان بلکه برای همه بیماران و دردمندانی که در سایه مراقبت و مهربانی پزشکان به ادامه زندگی امیدوارند؛ یک روز بسیار بزرگ و فرخنده‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، اظهارداشت: در فرهنگ اسلامی ارزش دانش پزشکی و فعالیت حرفه‌ای پزشکان بسیار والا و عظیم است، ضمن آن که در متن حیات اجتماعی این مرز و بوم، طبیب و فرهنگ طبابت نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: این فرهنگ در سایه تعالیم الهی، مردانی از جمله ابن سینا، جرجانی و رازی را تربیت کرده که علم را در خدمت انسانیت و رشد فضیلت‌های اخلاقی قرار داده و فروغ علم و اندیشه آنان در سپر دانش بشری راهگشا بوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: فضای معنوی جامعه پزشکی ارتش در همه اعصار، معطر به عطر وجود بزرگ مردان گمنام و موحدی بوده که وسوسه‌های فریبنده مادی و دنیوی در مقابل روح بلند آنان سرتعظیم و ستایش فرود آورده است و افتخار خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه را با هیچ موقعیتی برابر ندانسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: حضور حماسی پزشکان در سال‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی نیز فصل بسیار درخشانی است که به دلیل قرابت و همراهی با ارزش‌های معنوی شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و ماندگار شده و با تقدیم شهدای والامقامی به جامعه پزشکی ارتش و ایران اسلامی عزت و آبرو بخشیده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و پس از آن هرکجا که به حضور پزشک نیاز بود، پزشکان ارتش جزء نخستین گروه‌هایی بودند که به مناطق مورد نیاز اعزام می شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: در سوانح طبیعی نیز کادر پزشکی ارتش همواره به محض وقوع حوادث در اقصی نقاط کشور از جمله در زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی، در محل وقوع حوادث حاضر شده و به امداد و نجات مجروحان پرداخته و نقش بسیار مهم و اثرگذاری ایفا کرده‌اند.

سیام**۷۳۷۸**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۳۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.