جانت یلن Yellen و آینده بانک مرکزی آمریکا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جانت یلن Yellen که قرار است ریاست بانک مرکزی آمریکا را به عهده بگیرد، روز چهارشنبه اعلام کرد میزبان بیکاری در این کشور بسیار بالا و اقتصاد آمریکا از ظرفیت خود دور است

خبراقتصادی: یلن در سخنانی در کنگره آمریکا گفت: من فکر می کنم حمایت از اقتصاد امروز مطمئن ترین راه به سوی رویکرد کاملا طبیعی در سیاست پولی است .

به گفته وی، رونق پایدار در نهایت به بانک مرکزی اجازه می دهد سیاست نرمش پولی و استفاده از ابزارهای غیر متعارف مثل معامله سهام را پایان دهد.

وی خاطر نشان کرد در زمینه وضع اقتصادی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است اما برای جبران فرصت های از دست رفته در دوره رکود در بین سال های ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸ با گام های مهمتری برداشته شود.

میزبان بیکاری در آمریکا ماه اکتبر به هفت و سه دهم رسید و جانت یلن این رقم را بسیار بالا توصیف کرد. این گزینه باراک اوباما برای ریاست بانک مرکزی از سال ۲۰۱۰ معاون این بانک بود.

نامزد پیشنهادی برای ریاست بانک مرکزی آمریکا همچنین قرار است مقابل نمایندگان کنگره این کشور حاضر شود.

 وی، امروز در ارتباط با کاندیداتوری خود برای این سمت، مقابل کمیته نمایندگان کنگره این کشور حاضر خواهد شد. یِلن در اظهاراتی که برای این جلسه آماده کرده است، گفت اقتصاد آمریکا بهبود یافته است، اما نرخ بیکاری در این کشور هنوز بالا است. یِلن احتمالاً سیاست های بن برنانکی رئیس کنونی فدرال رزرو را در خصوص پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی ادامه خواهد داد.

با وجود این، نگرانی بازارهای مالی از احتمال حمایت جنت یلِن از سیاست های انبساط پولی سبب شد که ارزش دلار آمریکا، روز چهارشنبه در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی کاهش یابد.

جانت یلن هم اکنون معاون بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا و فرد شماره دوی بانک مرکزی این کشور به شمار می رود. یلن می تواند به عنوان اولین زن به سمت ریاست بانک مرکزی آمریکا در طول دهه های اخیر دست یابد.

یلن هم تجریه دانشگاهی و هم تجربه لازم در عرصه سیاست گذاری در فدرال رزرو را دارد. یلن اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره فدرال رزرو برگزیده شد و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ نیز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بوده است.

وی از سال ۲۰۱۰ تاکنون نیز معاون اول فدرال رزرو آمریکا بوده و نقش مهمی در اتخاذ سیاست های پولی آمریکا داشته است.

گفتنی است جانت یلن در دانشگاه هاروارد و مدرسه اقتصادی لندن تدریس کرده و مناصب مهمی را در دولت آمریکا بر عهده داشته است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.