جانشین احتمالی فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از ارزیابی استراتژی خروج خبر داد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جانشین احتمالی فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان اعلام کرد، در صورت تایید شدن از سوی سنای آمریکا، برنامه‌های خروج نظامیان این کشور از افغانستان را مورد ارزیابی قرار داده و سپس اقداماتی را برای این منظور انجام می‌دهد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ iبه نقل از خبرگزاری شینهوا، جوزف دانفورد، پیش از آنکه از سوی کمیته نظارت نیروهای مسلح سنا مورد ارزیابی قرار بگیرد، گفت: در صورتی که از سوی سنا مورد تایید قرار بگیرم و جانشین ژنرال جان آلن، فرمانده سابق نیروهای ناتو در افغانستان شوم، برنامه‌های کنونی برای کاستن از ۶۸ هزار نیروی آمریکایی باقی مانده در افغانستان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: برنامه‌های خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را با توجه iبه شرایط موجود و ظرفیت‌های نیروهای امنیتی افغان مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهم و سپس اعلام می‌کنم که چه تعداد نیروی آمریکا لازم است تا در افغانستان بمانند.

جوزف دانفورد گفت:‌ در حالی که تصمیم‌گیری می‌کنم، iبه دشمنان هم توجه دارم. من iبه ظرفیت‌های آنان و توانایی‌ها و قابلیت‌های نیروهای امنیت ملی افغان می‌پردازم و قابلیت‌های نیروهای ائتلافی را نیز می‌سنجم و سپس iبه اظهار نظر می‌کنم.

دانفورد که هم‌اکنون معاون فرمانده تفنگداران نیروی دریایی آمریکا است، iبه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: پس از بررسی و ارزیابی iبه این نکته می‌پردازم که چه مقدار کار باید در افغانستان انجام داد و با چه چالش‌هایی روبرو هستیم. چالش‌هایی که وجود دارند مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان، شبه‌نظامیان باقی مانده در افغانستان و فساد موجود در این کشور است.

وی iبه این نکته اشاره کرد که آمریکا پس از سال ۲۰۲۴ میلادی که نیروهای این کشور و سربازان ناتو از افغانستان خارج می‌شوند، یک نقش کلیدی در این کشور جنگ زده ایفا می‌کند چنانکه واشنگتن و کابل مذاکراتی دوجانبه در خصوص توافق امنیتی را پیشتر برگزار کردند.

در این توافقنامه جزئیاتی در خصوص تحقق همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور در ماه مه سال جاری میلادی iبه امضا رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.