جانشین احتمالی کوفی عنان در سوریه

یک روزنامه سعودی به نقل از برخی منابع نوشت که وزیر خارجه سابق اسپانیا بیشترین بخت را برای جانشینی کوفی عنان در مأموریت سوریه دارد.
 روزنامه سعودی عکاظ به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه نوشت که “میگل آنخل موراتینوس” وزیر خارجه سابق اسپانیا بیشترین بخت را برای جانشینی کوفی عنان به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه دارد، کوفی عنان اعلام کرده است که از آخر آگوست دیگر به فعالیت خود در مأموریت در  سوریه ادامه نخواهد داد.

این منابع اعلام کردند که تجربه بالای موراتینوس باعث کاندیداتوری وی برای انتصاب به این مأموریت شده است، چرا که وی از سال ۲۰۰۴ وزیر خارجه دولت خوزه لوئیس زاپاترو بوده است، وی پیش از این نیز بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاریهای اروپا فعالیت کرده و مدتی نیز نماینده اتحادیه اروپا در روند سازش میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها بوده است.

همین منابع اسامی دیگری از کاندیداهای جانشینی عنان را اعلام کرده و از مارتی آهتیساری رئیس جمهور دهم فنلاند (۱۹۹۴-۲۰۰۰) به عنوان یکی از این گزینه ها نام بردند. وی نیز پیشتر نماینده دبیرکل سازمان ملل در زمینه تعیین وضعیت کوزوو بوده و در سال ۲۰۰۸ نیز جایزه صلح نوبل را به علت تلاش هایش در راه حل مشکلات و درگیری های بین المللی دریافت کرده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.