جانشین رییس پلیس راهور تهران: استفاده از وسیله نقلیه شخصی باید محدود شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جانشین رییس پلیس راهور تهران گفت: برای کاهش ترافیک، رویکرد استفاده از وسیله نقلیه شخصی باید محدود شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رشت، سرهنگ جمال بذرافشان در همایش شهرداری‌های کلانشهر کشور، گفت: حمل و نقل هر کشور نقش مهمی در اقتصاد آن جامعه ایفا می‌کند و موتور محرکه شکوفایی اقتصاد کلان‌شهرهاست.

وی با اشاره iبه اینکه سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل در دو بخش افزایش سیستم حمل و نقل و ارتقای کیفیت حمل و نقل است، گفت: یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش مشکلات حمل و نقلی در کلانشهرها محدود شدن وسیله نقلیه شخصی است و تاکسیرانی‌ها و سازمان اتوبوسرانی‌ می‌توانند در این مورد بسیار موثر عمل کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل دو دسته است، یکی که سبب افزایش سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود و دیگری ارتقای کیفیت حمل و نقل برون شهری و داخل شهری است.

بذرافشان ادامه داد: برای کاهش ترافیک، باید این رویکرد استفاده از وسیله نقلیه شخصی محدود شود.

وی با اشاره iبه اینکه سه موضوع وقت مسافرت، iبها مسافرت و کیفیت مسافرت در مدیریت حمل و نقل شهری تاثیرگذارند، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت پارک‌های حاشیه‌ای و اخذ مالیات مالکیت خودرو، افزایش کیفیت خدمات در حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک یا محدودیت در تردد و توقف و ترویج استفاده از وسایل نقلیه موتوری از عواملی می باشند که سبب کاهش استفاده از خودروی شخصی در شهرها می‌شود.

وی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی باید iبه عنوان وسیله نقلیه پاک در کلانشهرها مورد استفاده قرار گیرد و راهکار مدیریت حمل و نقل استفاده از وسیله‌های جاذب حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.