جانوری که می‌تواند برای همیشه زنده بماند + عکس



تاریخ انتشار: ۳۰ December 2015 | 3:43 am

جانوری که هیچوقت پیر نمی شود!! عکس

محققان جانور کوچکی را کشف کردند که می تواند برای همیشه زنده بماند و به زندگی خود ادامه بدهد.

جانوری که هیچوقت نمی میرد

حیوانات با طول عمر طولانی را خیلی‌ها می‌شناسند اما حالا  محققان اعلام کرده‌اند «هیدرا» جانور کوچک و آبزی یک سانتیمتری هرگز پیر نمی‌شود و اگر در شرایط ایده‌آل باشد، می‌تواند برای همیشه زنده بماند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که هیدرا می‌تواند در شرایط ایده‌آل بدون هیچ نشانه‌ای از پیری یا افزایش مرگ و میر و کاهش باروری در سن بعد از بلوغ، که به صورت اجتناب ناپذیر برای همه گونه‌های چند سلولی اتفاق می‌افتد، زندگی کند.

دانیل مارتینز یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: ما بر این باوریم که یک هیدرا تحت شرایط مناسب می‌تواند برای همیشه زنده بماند.

مارتینز افزود: من آزمایش اصلی خود را برای اثبات این که هیدرا نیز مانند سایر موجودات دچار فرآیند پیری می‌شود، آغاز کردم اما ، خلاف تمام فرضیه‌ها و داده‌های من اثبات شد.

وی با این حال گفت که شانس زنده ماندن هیدرا برای همیشه کم است، زیرا آنها در معرض خطرات حیات وحش ،شکارشدن، آلودگی و بیماری‌ها قرار دارند.

هیدرا سبز رنگ

هیدرا سبز رنگ

مارتینز اظهار کرد: دلیل پیر نشدن هیدرا این است که این موجود از سلول‌های بنیادی تشکیل شده است. قسمت عمده بدن هیدرا از سلول‌های بنیادی و بخش کمی از آن از سلول‌های کاملا متمایز ساخته شده است. سلول‌های بنیادی این توانایی را دارند که به طور مستمر تقسیم شوند و به همین ترتیب بدن هیدرا به طور مداوم تجدید می‌شود.

گردآوری:گروه سرگرمی ممتاز نیوز
momtaznews.com/entertainment
منبع: isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.