جان باختن ۴ نفر در اردستان و اهر در اثر سیل

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اعلام جان باختن ۴ نفر در اردستان و اهر در اثر سیل، گفت: ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق دچار سیل و آبگرفتگی در استان‌های اصفهان، تهران، سمنان، زنجان و آذربایجان شرقی در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

جان باختن ۴ نفر در اردستان و اهر در اثر سیل

به گزارش ممتاز نیوز از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات این جمعیت گفت: با بارش‌های رگباری شدید امروز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر به مناطق دچار آبگرفتگی اعزام شده و در حال امدادرسانی در این مناطق هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه در استان تهران، شهرستان فیروزکوه پس از بارش‌های امروز دچار آبگرفتگی شد و براساس اعلام فرمانداری، روستای کوهسار برای پیشگیری از خطر جانی برای ساکنان آن، تخلیه شد، افزود: عملیات امدادی در این شهرستان ادامه دارد.

مرادی پور گفت: در شهرستان شاهرود در استان سمنان، بارش‌ها شدیدتر بوده و منجر به آبگرفتگی برخی منازل و معابر شده است که با کمک امدادگران تخلیه آب از منازل دچار آبگرفتگی انجام شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در شهرستان اردستان در استان اصفهان هم پس از بارش‌های رگباری در ۲ روستا شاهد سیل و آبگرفتگی بودیم که متاسفانه ۳ نفر از هموطنان در حادثه سیل و آبگرفتگی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و اتراق در بستر رودخانه، جان خود را از دست دادند. در حال حاضر در این منطقه با تداوم بارش‌ها، تخلیه آب از واحدهای مسکونی توسط امدادگران ادامه دارد.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز شهرستان اهر دچار آبگرفتگی شد که بر اثر آن، یک خانواده سه نفره در سیلاب گرفتار شدند و متاسفانه کودک این خانواده جان خود را از دست داد.

به گفته مرادی‌پور علاوه بر سیل و آبگرفتگی، در مسجد سلیمان نیز با سرریز سد گتوند، امدادگران هلال‌احمر در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند و در مجموع تاکنون با مشارکت ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق حادثه‌دیده به ۱۵۰ خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده‌ است.

انتهای پیام/


حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.