جان مک کین: برنامه هسته ای ایران پشتوانه مردمی دارد / تحریم ها فایده ای ندارد

سناتور مک کین با انتقاد از سیاست اوباما در قبال سوریه خواستار تسلیح مخالفان به سلاح و ایجاد یک منطقه امن پرواز ممنوع برای مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی در این کشور شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه و رقیب انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ این کشور ، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران را در تجدید نظر حکومت تهران در اهداف و برنامه های هسته ای بی حاصل دانست.

مک کین که به همراه دو سناتور دیگر جمهوریخواه و دموکرات در اجلاس اقتصادی – سیاسی “آمبروستی ” در ایتالیا سخن می گفت با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی و حلقه محاصره ایران باید تنگ تر شود در عین حال اذعان کرد که تحریم های اعمال شده تا کنون تاثیری در برنامه های هسته ای این کشور نداشته چرا که برنامه هسته ای ایران پشتوانه مردمی دارد.

 “جو لیبرمن” سناتور دموکرات آمریکا نیز با ادعای اینکه تحریم ها بر اقتصاد ایران تاثیر داشته در عین حال افزود که تحریم های اقتصادی نتوانسته است بر برنامه هسته ای ایران موثر باشد.

وی افزود : ” تمرد ایران در قبال خواست جامعه جهانی دو گزینه را پیش روی ما قرار می دهد ، نخست اینکه جهان واقعیت ایران هسته ای را بپذیرد و دیگر اینکه علیه ایران اقدام نظامی انجام دهیم که در این صورت تصمیم گیری در این باره در ماه های آینده بسیار سرنوشت ساز است .

لیندسی گراهام دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز گفت : تهدید به حمله نظامی به ایران باید از جانب آمریکا باشد تا مقامات ایرانی را درباره عواقب کارشان به فکر وادارد.

همچنین در حاشیه این نشست سناتور مک کین با انتقاد از سیاست اوباما در قبال سوریه خواستار تسلیح مخالفان به سلاح و ایجاد یک منطقه امن پرواز ممنوع برای مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی در این کشور شد.

مک کین با اشاره به هشدار اخیر اوباما به دولت بشار اسد درباره استفاده از سلاح شیمیایی گفت : ” بشار اسد با این تهدید اوباما در این اندیشه است که آمریکا تنها در صورت استفاده از سلاح شیمیایی علیه این کشور اقدام خواهد کرد و به این نتیجه می رسد که در صورت عدم استفاده از سلاح شیمیایی هر کاری که انجام دهد ، آمریکا مداخله نخواهد کرد.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.